Proga Sežana - Nova Gorica je del najlepše slovenske proge,ki ji nekateri rečejo Bohinjska, drugi Soška. Najboljši naziv bi bil primorsko-gorenjska ali obratno, odvisno s katere strani gledamo.
Del od Sežane do Nove Gorice,dolg 40 km, ima tudi 2 dela. Starejši, od Nove Gorice do Krepelj je zgrajen leta 1906, od tam je proga vodila direktno v Opčine (Italija). Proga ni imela priključek na
magistralno progo Ljubljana - Sežana. Leta 1948 je zgrajena proga od Sežane do Krepelj, s tem je zaključena celotna povezava primorsko-gorenjske proge po ozemlju Slovenije.
Na progi je 13 postaj ali postajališč, vključno s Sežano in Novo Gorico. Znana je po največjeem padcu (vzponu) v Sloveniji, med postajama Štanjel in Prvačina. Ta naklon proge je 26,7 promilov. Še danes so na progi trije odcepi:
pri Krepljah je stari priključek za Opčine, pri Prvačini je odcep za Ajdovščino, v Šempetru pa povezava z italijansko Gorico. Med Ajdovščino in Novo Gorico vozita dva para vlakov (le delovne dni).
Po trditvah našega strojevodje, na progah proti Italiji občasno vozijo tovorni vlaki, iz Gorice v Novo Gorico in naprej na Gorenjsko vozi tudi muzejski vlak.
Med Sežano in Novo Gorico vozi 6 parov vlakov vsak delovni dan, konec tedna pa le en par in to samo julija in avgusta.
Naš Fiat za Novo Gorico (in Jesenice) je na tiru 5.

Malo grafitov od spredaj

Tovorni vlak za isto progo.

Pripravljeni smo na odhod

Že v tretji prestavi

Levo je magistralna proga iz/za Ljubljano

Tunel pod hribom in magistralno progo

Zdaj vozimo 70 km/h v četrti prestavi

Nad avtocesto Ljubljana - Trst

Vedno navzdol

Malo desno..

..pa malo levo

Naklon 14 promilov na km 125

Še vedno 70 km na uro

Priključek proge iz Opčin

Postaja Kreplje

Ni preveč potnikov?!

Postaja Hrpelje

Podvozi.

Postaja Kopriva

Stara oznaka omejitve (65 km/h)

Na nasipu


Zeleni predsignal

Prihod v Štanjel

Križanje vlakov

Stari likovni signal

Muzejska lokomotiva

Grad Štanjel na hribu

Tunel pod gradom

Na drugi strani

Intenzivno spuščanje

Zanimiv most

Ne pozabimo, da je to dežela terana

Nefunkcionalni predsignal...

... in signal

Postaja Branik

Muzejske ročice signalov

Tunel

Postaja Steske

Most čez Vipavo

Postaja Dornberk

Priključek proge iz Ajdovščine

Postaja Prvačina

Tovorni vlak na stranskem tiru

Novi Tito, ker so ga na stari lokaciji odstranili.

Most čez rečico Lijak

Postaja Volčja Draga

ŽCP

Zeleni predsignal

Postaja Šempeter

Priključek proge iz Gorice

Pogled na Gorico

Proga, kolesarska steza in meja

Tunel pred Novo Gorico

Usmeritev na prvi tir

Še malo..

...in postaja Nova Gorica
