Prvačina - Štanjel
Prvačina - Štanjel
Lep pozdrav!
Nekaj me že dalj časa muči, zato mi to tudi ne da miru. In sicer: slišal sem, da je največji vzpon na Slovenskih tirih med Prvačino in Štanjelom... Mene pa zanima, če je kje na netu kakšna slika, kakšen je ta vzpon, kajti med Šempetrom in Polzelo na Velenjski progi je tudi en majhen vzpon, vendar ga težji tovorni vlak brez problema prelazi.
Torej, prosim za kakšno sliko med Prvačino in Štanjelom.
Hvala
Nekaj me že dalj časa muči, zato mi to tudi ne da miru. In sicer: slišal sem, da je največji vzpon na Slovenskih tirih med Prvačino in Štanjelom... Mene pa zanima, če je kje na netu kakšna slika, kakšen je ta vzpon, kajti med Šempetrom in Polzelo na Velenjski progi je tudi en majhen vzpon, vendar ga težji tovorni vlak brez problema prelazi.
Torej, prosim za kakšno sliko med Prvačino in Štanjelom.
Hvala
-
- Vajenec
- Prispevkov: 28
- Pridružen: 28.09.2005, 15:13
- Kontakt:
Po uradnih podatkih je največji vzpon na kratkem odseku med predorom Kuk, čez most in do postaje Branik - gledano iz smeri Prvačine oz. Nove Gorice. Vzpon pa se začne že za postajališčem Steske in traja do postaje Branik in nato naprej od postaje Branik do postaje Štanjel. Po pripovedovanju je bolj problematičen tisti drugi del od Branika do Štanjela, predvsem zaradi dolžine. Tu navajam nekaj povezav na primere vzpona, kolikor se ga lahko vidi, na mojih straneh pa je še več slik s tega odseka proge.
Lp Leon
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... /33037.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... 000080.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... 3/br44.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/die ... 04a/28.htm
Lp Leon
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... /33037.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... 000080.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... 3/br44.htm
http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/die ... 04a/28.htm
Zadnjič spremenil transalpina, dne 26.04.2009, 11:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Koliko kilometrov (če sploh kilometrov) pa "štajga" ta vzpon?
Dieselmotorni vlak tudi rabi pomoč pri premagovanju klanca ali je sam dovolj močan?
Če povem po pravici sploh nimam predstave, koliko je to 26,7 promila. Sicer mi je en strojevodja na Pendolinotu rekel da toliko, kot ima nek odsek promilov, za toliko se proga dvigne čez 100 metrov, kar pomeni če ima proga naklon 26,7 promila, bi se naj za 27 metrov dvignala čez 100 metrov, je res?
Dieselmotorni vlak tudi rabi pomoč pri premagovanju klanca ali je sam dovolj močan?
Če povem po pravici sploh nimam predstave, koliko je to 26,7 promila. Sicer mi je en strojevodja na Pendolinotu rekel da toliko, kot ima nek odsek promilov, za toliko se proga dvigne čez 100 metrov, kar pomeni če ima proga naklon 26,7 promila, bi se naj za 27 metrov dvignala čez 100 metrov, je res?
-
- Vajenec
- Prispevkov: 28
- Pridružen: 28.09.2005, 15:13
- Kontakt:
Dieselmotorni vlak ne rabi pomoči, podobni vzponi so tudi v Baški Grapi (od Mosta na Soči do Podbrda), na Koprski progi in še kje. Pomoč rabijo težki tovorni vlaki, katerim se na teh odsekih doda še ena lokomotiva za pomoč pri premagovanju klanca.
1 promil bi pomenilo 1 m vzpona na 1000 m dolžine,
torej je 26,7 promila 26,7 m vzpona na 1000 m dolžine
Točno dolžino vzpona od Stesk do Štanjela bi moral preverit, je pa blizu 10 km.
Lp Leon
1 promil bi pomenilo 1 m vzpona na 1000 m dolžine,
torej je 26,7 promila 26,7 m vzpona na 1000 m dolžine
Točno dolžino vzpona od Stesk do Štanjela bi moral preverit, je pa blizu 10 km.
Lp Leon
To stran sem že pred časom obiskal, res zanimive fotografije.
SZ312, na 100 metrov so odstotki, promili pa, kot ti je že bilo povedano, na en kilometer.
SZ312, na 100 metrov so odstotki, promili pa, kot ti je že bilo povedano, na en kilometer.
Zadnjič spremenil 541, dne 13.01.2006, 16:25, skupaj popravljeno 1 krat.
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Odobreno.
Kaj je bil pa problem pri dodajanju, kaj posebnega?
Kaj je bil pa problem pri dodajanju, kaj posebnega?
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Nič posebnega ni bilo, prehitro sem dal naprej, potem pa ugotovil, da ne morem več spreminjati opisa. Namreč se tako iz slike vidi, kjer sem napisal spust 21 promilov je dejansko 24, 21 je pa na sliki brez opisa. Pa saj na oko se ne loči 21 in 24 promilov.
Me pa zanima ena stvar, namreč Fiat se pri teh vzponih kar namuči, pa ni poln. Ali bi prišel čez vzpon 26 promilov, če bi bil poln potnikov, torej recimo zasedena vsa sedišča pa še kakšno stojišče?
Me pa zanima ena stvar, namreč Fiat se pri teh vzponih kar namuči, pa ni poln. Ali bi prišel čez vzpon 26 promilov, če bi bil poln potnikov, torej recimo zasedena vsa sedišča pa še kakšno stojišče?
-
- Vajenec
- Prispevkov: 28
- Pridružen: 28.09.2005, 15:13
- Kontakt:
Na to vprašanje bi najbolje odgovoril kak strojevodja FIAT-a.
Jaz sem se že peljal v Fiatu po Baški Grapi navzgor, ko so bila zasedena tako sedišča in stojišča, pa še kup koles je bil v službenem prostoru in smo prispeli na cilj. Tudi proti Štanjelu so vozili polni FIATI (danes so sicer žal bolj prazni). Ne vidim razloga, zakaj ne bi FIAT peljal, prav gotovo je predviden za take obremenitve, sicer bi se morebitni problemi pokazali že v začetku. FIAT ima dva motorja, pelje pa lahko tudi samo z enim, če se drugi pokvari, seveda z manjšo hitrostjo.
Lp Leon
Jaz sem se že peljal v Fiatu po Baški Grapi navzgor, ko so bila zasedena tako sedišča in stojišča, pa še kup koles je bil v službenem prostoru in smo prispeli na cilj. Tudi proti Štanjelu so vozili polni FIATI (danes so sicer žal bolj prazni). Ne vidim razloga, zakaj ne bi FIAT peljal, prav gotovo je predviden za take obremenitve, sicer bi se morebitni problemi pokazali že v začetku. FIAT ima dva motorja, pelje pa lahko tudi samo z enim, če se drugi pokvari, seveda z manjšo hitrostjo.
Lp Leon
No, sicer drži, da naj bi železnice po splošno veljavnih normativih imele vzpone do 25 promilov, vendar se iz nekaterih primerov lahko naučimo, da je stvar lahko precej bolj relativna.
Vzpon pri Braniku, ki se v tej temi omenja, je največji "uradni" vzpon na slovenskih progah. Na Bohinjski progi je sicer največji uradno izmerjeni naklon z Opčin proti Trstu (27,31 promila), neuradno pa naj bi v predoru Bukovo obstajal čisto kratek odsek (pribl. 10 m) z vzponom 30 promilov (vir: Paolo Petronio: Transalpina - Bohinjska proga). Baje naj bi v letih, ko so uvajali t.i. soški koridor, oznake vzponov na nekaterih promilnikih celo popravili oz. zmanjšali - in res, na Bohinjski progi noben promilnik ne kaže več kot 26 promilov!
Nekoč mi je neki avstrijski strojevodja dejal, da veljajo pri njih za strme proge le tiste z vzponi NAD 25 promilov ...
Proga Hrpelje-Kozina - Trst je imela npr. naklon 32,7 promila, podobne vzpone ima v Avstriji arlberška proga.
Da ne govorimo o Švici - največji adhezijski vzpon, po katerem sem se imel tudi sam čast in srečo peljati, je na berninski progi - 73 promilov! Elektromotorniki ga zdelujejo brez težav, še bolj neverjetno pa je dejstvo, da čez ta prelaz prevažajo iz Italije polne cisterne naftnih derivatov. Sicer pa na Retijskih železnicah celo parne lokomotive premagujejo vzpone do 48 promilov, npr. na progi Landquart - Klosters.
Fiati na Bohinjski progi zaradi vzponov nimajo posebnih težav. Res da se v tak vzpon ne leze več kot s 50 km/h, a zadeva je le "pogruntana" tako, da motornik lahko na takem vzponu tudi spelje z mesta (v prvi prestavi), kar se recimo dokaj pogosto dogaja pri uvoznih signalih B postaje Podbrdo in A postaje Štanjel. Vem pa recimo za primer, ko je v Baški grapi Fiatu odpovedal en motor in je nato začel rositi še dež, vendar je z nekaj težavami zaradi zdrsevanja pogonske osi in posledično z nekaj zamude vseeno prilezel v Podbrdo.
Vzpon pri Braniku, ki se v tej temi omenja, je največji "uradni" vzpon na slovenskih progah. Na Bohinjski progi je sicer največji uradno izmerjeni naklon z Opčin proti Trstu (27,31 promila), neuradno pa naj bi v predoru Bukovo obstajal čisto kratek odsek (pribl. 10 m) z vzponom 30 promilov (vir: Paolo Petronio: Transalpina - Bohinjska proga). Baje naj bi v letih, ko so uvajali t.i. soški koridor, oznake vzponov na nekaterih promilnikih celo popravili oz. zmanjšali - in res, na Bohinjski progi noben promilnik ne kaže več kot 26 promilov!
Nekoč mi je neki avstrijski strojevodja dejal, da veljajo pri njih za strme proge le tiste z vzponi NAD 25 promilov ...
Proga Hrpelje-Kozina - Trst je imela npr. naklon 32,7 promila, podobne vzpone ima v Avstriji arlberška proga.
Da ne govorimo o Švici - največji adhezijski vzpon, po katerem sem se imel tudi sam čast in srečo peljati, je na berninski progi - 73 promilov! Elektromotorniki ga zdelujejo brez težav, še bolj neverjetno pa je dejstvo, da čez ta prelaz prevažajo iz Italije polne cisterne naftnih derivatov. Sicer pa na Retijskih železnicah celo parne lokomotive premagujejo vzpone do 48 promilov, npr. na progi Landquart - Klosters.
Fiati na Bohinjski progi zaradi vzponov nimajo posebnih težav. Res da se v tak vzpon ne leze več kot s 50 km/h, a zadeva je le "pogruntana" tako, da motornik lahko na takem vzponu tudi spelje z mesta (v prvi prestavi), kar se recimo dokaj pogosto dogaja pri uvoznih signalih B postaje Podbrdo in A postaje Štanjel. Vem pa recimo za primer, ko je v Baški grapi Fiatu odpovedal en motor in je nato začel rositi še dež, vendar je z nekaj težavami zaradi zdrsevanja pogonske osi in posledično z nekaj zamude vseeno prilezel v Podbrdo.
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Prvačina - Štanjel
Ena tema iz naftalina....
Izvoz iz Branika
Signal, ki to več nikoli ne bo
.......in hrabro je zagrizel v najstrmejši odsek na SŽ
Izvoz iz Branika
Signal, ki to več nikoli ne bo
.......in hrabro je zagrizel v najstrmejši odsek na SŽ
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Prvačina - Štanjel
Na vrhu hriba pa čaka....
..110-tka...kot je pravilno ugotovil @leteči vlak
staro in malo manj staro
prav oddahne si, ko ven iz tunela zaprede
in zašvicana zapelje na postajo
tudi tazadnja, je svojo nalogo z lahkoto opravila
in zasluži si počitek
ki pa ne traje....cement proti Sežani
dopregca pa nazaj............v dolino vipavsko
..110-tka...kot je pravilno ugotovil @leteči vlak
staro in malo manj staro
prav oddahne si, ko ven iz tunela zaprede
in zašvicana zapelje na postajo
tudi tazadnja, je svojo nalogo z lahkoto opravila
in zasluži si počitek
ki pa ne traje....cement proti Sežani
dopregca pa nazaj............v dolino vipavsko
LEP DAN
Igor
Igor