Vodna postaja Celje v H0
Vodna postaja Celje v H0
Pozdravljeni vlakoljubci!
Dne 30.05.2014 ob 13:30 uri je bila v Celju uradna otvoritev obnovljene vodne postaje Celje in ta dogodek izkoriščam za prikaz izdelave makete vodne postaje Celje v merilu H0 (1/87). Upam, da bo dogodek tudi predstavljen v ustrezni temi, saj je bilo tudi kar nekaj fotografov.
Če že kupujemo, zbiramo, izdelujemo, predelujemo in še kaj, železniški vozni park in izdelujemo makete, ki naj bi predstavljale značilno ex. YU in slovensko železnico, potem k temu prav gotovo sodijo tudi objekti, katerih vzori so sneti iz domačega okolja. Teh pa kot industrijskih sestavljank praktično ni na tržišču. Zato smo seveda prisiljeni v samoizdelavo, pri čemer pa je za vsak tak objekt pričeti iz popolne nule. Izbrati je potrebno objekt in ga najprej pofotografirati, premeriti, v kolikor zanj niso dosegljivi originalni načrti, vse dimenzije pretvoriti v tiste, ki odgovarjajo merilu, v katerem bo takšen objekt in seveda nato izrisati načrt. Odločiti se je potrebno tudi za material iz katerega bo objekt, pa še kaj se najde. Seveda pa je nato tukaj še izdelava.
Skratka, hotel sem le opomnit, da je potrebnega kar nekaj truda preden lahko pričneš z izdelavo nekega objekta v primerjavi s tistimi kupljenimi kot sestavljanke (kit).
Torej tak izbran objekt je bil tudi vodna postaja v Celju, ki stoji na južni strani železniške postaje Celje, sedaj na desni strani železniške proge v smeri proti Zidanem mostu, tik pred reko Savinja. Savinja je hkrati tudi vir za črpanje vode, ki so jo na začetku obratovanja prečrpavali v dva bazena s kapaciteto po cca. 35 000 l s parno batno črpalko. Bazena se nahajata v gornji etaži objekta in sta s cevovodi povezana z vodnimi napajalniki ob železniških tirih, kjer so zagotavljali oskrbo parnih lokomotiv s potrebno količino vode. V Sloveniji sodi med večje takšne vodne postaje, je pa menda še edina, ki je še vedno v funkciji. Edina večja in oblikovno precej podobna je še vodna postaja Pragersko.
Lokacija vodne postaje (Google Earth)
In pogled nanjo iz zahodne strani - z Ulice XIV. divizije (Street View)
V času, ko je padla odločitev o izdelavi tega objekta kot makete, zanjo nisem imel nobenih načrtov in nobenih uporabnih podatkov. Za predlogo oz. vzor izdelave sem uporabil stanje, kot je bilo leta 1976, ko sem vodno postajo tudi fotografiral.
Vodna postaja Celje v začetku leta 1976 (takrat sem to fotografiral s precejšnjim zadržkom, saj fotografiranje železnice in z njo povezanih objektov ni bilo dovoljeno)
Takšna pa je bila vodna postaja (in je še danes) v času, ko je padla odločitev o izdelavi
Nadaljevanje sledi ...
Dne 30.05.2014 ob 13:30 uri je bila v Celju uradna otvoritev obnovljene vodne postaje Celje in ta dogodek izkoriščam za prikaz izdelave makete vodne postaje Celje v merilu H0 (1/87). Upam, da bo dogodek tudi predstavljen v ustrezni temi, saj je bilo tudi kar nekaj fotografov.
Če že kupujemo, zbiramo, izdelujemo, predelujemo in še kaj, železniški vozni park in izdelujemo makete, ki naj bi predstavljale značilno ex. YU in slovensko železnico, potem k temu prav gotovo sodijo tudi objekti, katerih vzori so sneti iz domačega okolja. Teh pa kot industrijskih sestavljank praktično ni na tržišču. Zato smo seveda prisiljeni v samoizdelavo, pri čemer pa je za vsak tak objekt pričeti iz popolne nule. Izbrati je potrebno objekt in ga najprej pofotografirati, premeriti, v kolikor zanj niso dosegljivi originalni načrti, vse dimenzije pretvoriti v tiste, ki odgovarjajo merilu, v katerem bo takšen objekt in seveda nato izrisati načrt. Odločiti se je potrebno tudi za material iz katerega bo objekt, pa še kaj se najde. Seveda pa je nato tukaj še izdelava.
Skratka, hotel sem le opomnit, da je potrebnega kar nekaj truda preden lahko pričneš z izdelavo nekega objekta v primerjavi s tistimi kupljenimi kot sestavljanke (kit).
Torej tak izbran objekt je bil tudi vodna postaja v Celju, ki stoji na južni strani železniške postaje Celje, sedaj na desni strani železniške proge v smeri proti Zidanem mostu, tik pred reko Savinja. Savinja je hkrati tudi vir za črpanje vode, ki so jo na začetku obratovanja prečrpavali v dva bazena s kapaciteto po cca. 35 000 l s parno batno črpalko. Bazena se nahajata v gornji etaži objekta in sta s cevovodi povezana z vodnimi napajalniki ob železniških tirih, kjer so zagotavljali oskrbo parnih lokomotiv s potrebno količino vode. V Sloveniji sodi med večje takšne vodne postaje, je pa menda še edina, ki je še vedno v funkciji. Edina večja in oblikovno precej podobna je še vodna postaja Pragersko.
Lokacija vodne postaje (Google Earth)
In pogled nanjo iz zahodne strani - z Ulice XIV. divizije (Street View)
V času, ko je padla odločitev o izdelavi tega objekta kot makete, zanjo nisem imel nobenih načrtov in nobenih uporabnih podatkov. Za predlogo oz. vzor izdelave sem uporabil stanje, kot je bilo leta 1976, ko sem vodno postajo tudi fotografiral.
Vodna postaja Celje v začetku leta 1976 (takrat sem to fotografiral s precejšnjim zadržkom, saj fotografiranje železnice in z njo povezanih objektov ni bilo dovoljeno)
Takšna pa je bila vodna postaja (in je še danes) v času, ko je padla odločitev o izdelavi
Nadaljevanje sledi ...
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Miran, lepo da si se lotil objave tudi za ta tvoj objekt, ki si ga izdelal v merilu 1:87. Dovoli, da dopolnim tvoje začetno izvajanje. Tudi v Mariboru še obratuje vodna postaja na postaji Maribor-Studenci. Skrita je v zahodnem krilu postajnega poslopja (nad prostori mariborskega DLŽM), zato je navzven dokaj neprepoznavna. Z vodo oskrbuje predvsem nekatere industrijske dejavnosti v bližini, še pred nekaj leti, ko je pripeljal na Festival Lent posebni vlak z obiskovalci iz Graza, pa sem lahko opazoval napajanje parne lokomotive avstrijske serije 52 (~ JŽ33) preko še delujočega napajalnika na "dvorišču" bivše kurilnice (sedaj CD Maribor).
LP - Peter
LP - Peter
Re: Vodna postaja Celje v H0
@Peter 5
hvala za dopolnitev. Na MB-Studenci nisem pomislil, ker sem imel v mislih, da je nedelujoča (ne vem od kod mi to! ), vsekakor pa se razlikuje po obliki objekta.
Vreme je ravno pravšnje za nadaljevanje!
Na hitro in skopo sem predstavil objekt in lokacijo. S pomočjo prijateljev vlakoljubcev Viktorja Lednika in Petra Petroviča (@Peter 5) smo objekt pofotografirali in premerili, kolikor se je to pač dalo. Ob izdatni Petrovi pomoči so bile nato izdelane skice kot pripomoček za izdelavo načrta. Ob tej priložnosti se seveda obema, Vikiju in Petru še enkrat zahvaljujem za vso pomoč in podporo pri delu.
Skica prednje oz. zahodne strani vodne postaje (skiciral Peter P.)
Načrt stranic z izrezi za okna in vrata
Za stene oz. stranice objekta sem kot osnovo uporabil vezano ploščo, na katero sem v pritlični etaži lepil plastične modelarske plošče z vtisnjeno imitacijo opečnega zidu. Nad okni in vrati so opečni oboki, ki so nastali iz koščkov odrezane plošče. Iz 0,25 mm debelega kartona sem izrezal okna in vrata, ki sem jih pred tem seveda izrisal s pomočjo računalnika. Izrezovanje okenske mreže je bilo kar zamudno, vendar se je potrpežljivost obrestovala!
Izrezovanje oken in vrat
Pomerjanje in prilagajanje oken in vrat z izrezi v opečnem zidu
Po pomerjanju in prilagajanju je bilo potrebno opečni zid postarati in zafugirati.
Še se bo nadaljevalo!
hvala za dopolnitev. Na MB-Studenci nisem pomislil, ker sem imel v mislih, da je nedelujoča (ne vem od kod mi to! ), vsekakor pa se razlikuje po obliki objekta.
Vreme je ravno pravšnje za nadaljevanje!
Na hitro in skopo sem predstavil objekt in lokacijo. S pomočjo prijateljev vlakoljubcev Viktorja Lednika in Petra Petroviča (@Peter 5) smo objekt pofotografirali in premerili, kolikor se je to pač dalo. Ob izdatni Petrovi pomoči so bile nato izdelane skice kot pripomoček za izdelavo načrta. Ob tej priložnosti se seveda obema, Vikiju in Petru še enkrat zahvaljujem za vso pomoč in podporo pri delu.
Skica prednje oz. zahodne strani vodne postaje (skiciral Peter P.)
Načrt stranic z izrezi za okna in vrata
Za stene oz. stranice objekta sem kot osnovo uporabil vezano ploščo, na katero sem v pritlični etaži lepil plastične modelarske plošče z vtisnjeno imitacijo opečnega zidu. Nad okni in vrati so opečni oboki, ki so nastali iz koščkov odrezane plošče. Iz 0,25 mm debelega kartona sem izrezal okna in vrata, ki sem jih pred tem seveda izrisal s pomočjo računalnika. Izrezovanje okenske mreže je bilo kar zamudno, vendar se je potrpežljivost obrestovala!
Izrezovanje oken in vrat
Pomerjanje in prilagajanje oken in vrat z izrezi v opečnem zidu
Po pomerjanju in prilagajanju je bilo potrebno opečni zid postarati in zafugirati.
Še se bo nadaljevalo!
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Kot lahko vidiš po številu ogledov (v pol dneva jih je že skoraj 100!!!)
vsi komaj čakamo nadaljevanje!
Čestitke pohvale, ... pa ko bomo videli še več slik!
vsi komaj čakamo nadaljevanje!
Čestitke pohvale, ... pa ko bomo videli še več slik!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Vodna postaja Celje v H0
@_Borsig_
Nadaljujmo z delom!
Vrata dobivajo 3D obliko in polnilo
Vrata in okna dobijo osnovno barvo
In še barvni približek stanju, kot je bilo zaznano v času meritev
Nekaj opek je dobilo barvno kuro za nekoliko realnejši videz
In še poskusna postavitev na podlago oz. stranice iz vezane plošče
Po prilagoditvi je sledilo lepljenje
Toliko za nocoj.
Z delom nadaljujemo prihodnjič!
V kolikor se pojavi kakšna dilema, vprašanje, komentar, na plano z njim; bom odgovoril, vsaj kar bom znal!
Nadaljujmo z delom!
Vrata dobivajo 3D obliko in polnilo
Vrata in okna dobijo osnovno barvo
In še barvni približek stanju, kot je bilo zaznano v času meritev
Nekaj opek je dobilo barvno kuro za nekoliko realnejši videz
In še poskusna postavitev na podlago oz. stranice iz vezane plošče
Po prilagoditvi je sledilo lepljenje
Toliko za nocoj.
Z delom nadaljujemo prihodnjič!
V kolikor se pojavi kakšna dilema, vprašanje, komentar, na plano z njim; bom odgovoril, vsaj kar bom znal!
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Pozdravljeni!
Noč je za nami in lahko nadaljujemo, kjer smo včeraj končali!
Vrata in okna v spodnji etaži so medtem dobila tudi zasteklitev,
Pleskarji so bili malomarni in površni ter ostalo je nekaj madežev na steklu
Pa še poskusna sestavitev
Opečni del je dobil še zadnjo - zgornjo vrsto opeke, pred namestitvijo ločilnega polja med opečnim spodnjim in lesenim gornjim delom objekta.
Tako, tudi ločilni okrasni del je nameščen (strokovnega izraza za tako obliko žal ne poznam).
Ta del je izdelan iz kartonskih trakov različne debeline. Nisem pa se spuščal v izdelavo krivin v notranjih vogalih.
Na sliki je videti del s krivinami v notranjih kotih, o katerih sem govoril.
In še preverjanje, kako je to videti na objektu in prilagoditev na vogalih objekta.
S tem je nekako spodnji del v grobem zaključen. Nisem posebej dokumentiral izdelave "cokla", ki je v prvi fazi nastal iz 2 mm debele penaste gume, vendar sem jo kasneje zaradi neprimernosti odstranil in nadomestil s kartonom enake debeline. Strukturo cementne prevleke na coklu sem ponazoril z akrilnim kitom za les, ki sem ga pobarval. To bo prikazano v enem kasnejših prispevkov.
Noč je za nami in lahko nadaljujemo, kjer smo včeraj končali!
Vrata in okna v spodnji etaži so medtem dobila tudi zasteklitev,
Pleskarji so bili malomarni in površni ter ostalo je nekaj madežev na steklu
Pa še poskusna sestavitev
Opečni del je dobil še zadnjo - zgornjo vrsto opeke, pred namestitvijo ločilnega polja med opečnim spodnjim in lesenim gornjim delom objekta.
Tako, tudi ločilni okrasni del je nameščen (strokovnega izraza za tako obliko žal ne poznam).
Ta del je izdelan iz kartonskih trakov različne debeline. Nisem pa se spuščal v izdelavo krivin v notranjih vogalih.
Na sliki je videti del s krivinami v notranjih kotih, o katerih sem govoril.
In še preverjanje, kako je to videti na objektu in prilagoditev na vogalih objekta.
S tem je nekako spodnji del v grobem zaključen. Nisem posebej dokumentiral izdelave "cokla", ki je v prvi fazi nastal iz 2 mm debele penaste gume, vendar sem jo kasneje zaradi neprimernosti odstranil in nadomestil s kartonom enake debeline. Strukturo cementne prevleke na coklu sem ponazoril z akrilnim kitom za les, ki sem ga pobarval. To bo prikazano v enem kasnejših prispevkov.
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Selimo se nekoliko višje in se lotimo lesenega dela. Zaradi izravnave je bilo potrebno na osnovno podlago nalepiti distančni karton debeline 2 mm, med karton in med ločilni del pa je bila nalepljena 1 mm debela letvica kot imitacija spodnjega horizontalnega nosilnega trama lesene konstrukcije. Na karton bodo nalepljene deske, ki so na stikih prekrite z letvicami.
Uporabljen material:
- 0,6 mm debel furnir za imitacijo desk,
- na trakove 0,25 mm X 0,6 mm narezan karton za prekrivne letvice
Izdelava lesene, podeskane stene. Širina desk je 2,3 mm (cca. 20 cm v naravni velikosti), na furnir pa sem jo natisnil s tiskalnikom (debelino tega furnirja mi je še ravno potegnil skozi )
Deske so na spodnjem robu polkrožno zaključene
Za izdelavo teh zaključkov je bil pri roki star luknjač premera 3 mm, ki ga je bilo potrebno do polovice pobrusiti. Morda ni najboljša rešitev, vendar je kljub temu služila svojemu namenu.
Sledil je izrez za okna in pomerjanje.
Sedaj pa so na vrsti letvice za prekrivanje stikov desk. Precej zamudno delo je bilo že rezanje, lepljenje pa še posebej!
In prve letvice so nameščene
Se bo nadaljevalo...
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
, komaj čakam.
Re: Vodna postaja Celje v H0
fantastično!!!
Predvsem je pohvalna tvoja detajlna dokumentacija, ki bo marsikomu v pomoč pri izdelavi lastnih objektov, pa seveda dejstvo, da je skoraj vse narejeno iz enostavnih materialov in tako praktično zastonj.
lp,matej
Predvsem je pohvalna tvoja detajlna dokumentacija, ki bo marsikomu v pomoč pri izdelavi lastnih objektov, pa seveda dejstvo, da je skoraj vse narejeno iz enostavnih materialov in tako praktično zastonj.
lp,matej
Re: Vodna postaja Celje v H0
Prečudovito, komaj čakam nadaljevanje!
Mimogrede, ali prav vidim, da ste vezan les dali lasersko razrezati? Je kakšen poseben razlog, da v laserski razrez ni šel tudi furnir?
Mimogrede, ali prav vidim, da ste vezan les dali lasersko razrezati? Je kakšen poseben razlog, da v laserski razrez ni šel tudi furnir?
Goran
Re: Vodna postaja Celje v H0
@yyure
@duro
@Gorchi
Hvala vsem in me veseli, da vlada zanimanje za izdelavo tega in še kakšnega objekta!
Sedaj pa nadaljujmo z delom!
Nekaj sprotnega pomerjanja med delom je vedno dobrodošlega zaradi sprotnega prilagajanja in odpravljanja morebitnih napak. Na sliki je na vzdolžnih stranicah viden distančni karton z letvico v spodnjem delu zgornje etaže.
Tako! Prva, severna in krajša stranica je "podeskana". Potrebno je izdelati še tri in seveda oba trikotnika pod streho!
In tako je videti na objektu.
Še pogled od blizu
Les je dobil barvo ter zaščito pred vremenskimi vplivi
Tudi okenski okvir je že zmontiran ter pobarvan.
Tako. Podeskana je tudi južna kratka stena, vključno z okenskim okvirjem.
Delo z "letvanjem" stikov desk je bilo kar zamudno in je zahtevalo nekaj več zbranosti ter mirnosti. (zelo dobrodošla bi bila kakšna pločevinka piva! )
Še bo...
@duro
@Gorchi
Hvala vsem in me veseli, da vlada zanimanje za izdelavo tega in še kakšnega objekta!
Ja, res so glavne stranice lasersko izrezane iz 4 mm debele vezane plošče, ker sem v tistem času delal še neke druge zadeve in je to šlo zraven v razrez. Da furnir ni šel v laserski razrez ni nobenega posebnega razloga. Če bi se že odločal še za kakšen laserski razrez, bi se prav gotovo raje odločil, da gredo v takšen postopek okna, vrata, ..., vendar pa takrat o tem nisem niti razmišljal. Tudi grafična priprava oz. predloga (z moje strani) takrat ni bila izvedena. Je pa bil zato prijeten trening za prste!Gorchi napisal/-a: Mimogrede, ali prav vidim, da ste vezan les dali lasersko razrezati? Je kakšen poseben razlog, da v laserski razrez ni šel tudi furnir?
Sedaj pa nadaljujmo z delom!
Nekaj sprotnega pomerjanja med delom je vedno dobrodošlega zaradi sprotnega prilagajanja in odpravljanja morebitnih napak. Na sliki je na vzdolžnih stranicah viden distančni karton z letvico v spodnjem delu zgornje etaže.
Tako! Prva, severna in krajša stranica je "podeskana". Potrebno je izdelati še tri in seveda oba trikotnika pod streho!
In tako je videti na objektu.
Še pogled od blizu
Les je dobil barvo ter zaščito pred vremenskimi vplivi
Tudi okenski okvir je že zmontiran ter pobarvan.
Tako. Podeskana je tudi južna kratka stena, vključno z okenskim okvirjem.
Delo z "letvanjem" stikov desk je bilo kar zamudno in je zahtevalo nekaj več zbranosti ter mirnosti. (zelo dobrodošla bi bila kakšna pločevinka piva! )
Še bo...
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Letvanje podeskanih stranic je končano. Približno 400 letvic je bilo potrebno narezati in nalepiti. Zamudno in na čase mukotrpno, toda končni videz je vseeno prevladal in muke so bile pozabljene!
Pogled na objekt s streho in hkratno pomerjanje.
Montaža okenskih okvirjev
Tak pa je videz po barvanju
Še bo...
LP, Miran
Re: Vodna postaja Celje v H0
Potem, ko sem stranice vodne postaje sestavil in zlepil, je bilo potrebno urediti še opečne stike na vogalih. Najprej je bilo potrebno zaščititi površine, ki ne potrebujejo dodatne nege. To sem opravil s selotejpom.
Stike je bilo potrebno zakitat, pobrusit in pobarvat. Kital sem z Revell kitom, barval pa z Revell mat rdečo, mislim da št. 37.
Seveda sem zakitane stike tudi graviral in gravure prilagodil opečnim vrstam na obeh stičnih ploskvah.
Vogalni stiki so pobarvani in bolj ali manj barvno vključeni v okolje.
Na vrsti je "cokl". Osnova je 2 mm debel karton, ker je tako za 0,5 mm debelejši od plastične opečne plošče, dodatno debelino pa bom dosegel s kitanjem.
In stabiliziranje prilepljenega kartona
Še bo...
LP, Miran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Vodna postaja Celje v H0
Še eden, ki se je odločil za samogradnjo. mmatja, brata Žikić (Srbija), cisalpino (HR), js... se nas bo nabralo.
Mmg, si mogoče tudi na forumu malezeljeznice?
Mmg, si mogoče tudi na forumu malezeljeznice?
Re: Vodna postaja Celje v H0
Nadaljujemo s "coklom" in sicer sem na kartonsko osnovo nanesel plast akrilnega lesnega kita, ki ga je enostavno gladit in ga je možno kasneje dodatno obdelovat ter barvat.
Najzahtevneje je bilo ob vratih.
Še pogled od spodaj.
Cokl sem seveda tudi pobarval in postaral.
Ponekod sta zob časa in vlaga opravila svoje delo!
LP, Miran