Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Na prvem obisku Indije pred že kar nekaj leti sem obiskal tudi kraj Shimla nekaj ur severno od New Delhija. Shimla je glavno mesto zvezne države Himachal Pradesh in se nahaja na višini okoli 2200 m. Nekoč je bila tu glavna vojaška baza Angležev v Indiji, mesto pa je bilo tudi prestolnica Indije v poletnem času, ko je bilo v nižinah prevroče in so se predvsem Angleži umaknili na večje nadmorske višine. Kraji kot je Shimla se imenujejo "hill station", najbolj znana v Indiji pa je Darjeeling, od koder prihaja slavni črni čaj in do koder vozi železnica s tirno širino 500 mm.
Po izgradnji železnice od Delhija do Kalke, ki leži na robu ravnine oziroma ob vznožju gora na višini 656 m, so zgradili tudi vijugajočo gorsko železnico do Shimle, ki ima postajo na nadmorski višini 2076 m. Prvotno je bila njena tirna širina le 610 mm, a so jo že čez nekaj let oziroma več kot 100 let nazaj razširili na 762 mm. Proga je dolga nekaj manj kot 100 km (bolj točno, 96.54 km). Danes je železnica pod zaščito UNESCO kot del "Mountain Railways of India", kamor spadata še Darjeeling in Nilgiri (gorskih železnic je v Indiji sicer še nekaj).
Proga ima povprečni naklon skoraj 15 promilov in ima okoli 20 postaj oziroma postajališč, vse ob večjih mostovih, saj so bile zgrajene za potrebe delavcev med gradnjo. Na poti v popvrečju srečate tunel na manj kot kilometer, saj sta na progi 102 predora. Najdaljši je pri postaji Barog nekje blizu sredine proge, kjer je žalostni konec storil gospod Barog. Gradnjo tega tunela je vodil iz obeh strani, a žal sta se oba konca zgrešila, zaradi česar je dobil tudi simbolično kazen 1 rupije, kot pravi legenda. Zaradi sramote se je v nedokončanem tunelu ustrelil.
Še bolj impresivnih je 9 mostov na kilometer oziroma skupaj 864 mostov, večino viaduktov, ki spominjajo na rimske akvadukte.
Prvotno so tu seveda vozile parne lokomotive, redno paro pa so do leta 1971 dokončno nadomestili dizli tipa ZDM (Še pomnite? Z - ozkotirna, D - dizel, M - mešane promet oziroma tovorni in potniški). Prvi so bili v petdesetih letih dizli iz Arnold Jung Lokomotivfabrik, kasneje Maschinenbau Kiel, danes pa domači iz Chittaranjan Locomotive Works (letnik 1970-1982) in Central Railway Loco Workshop Parel (2008-2009).
Vlakov je danes več vrst, zato se morebitnim bodočim obiskovalcem splača nekoliko preveriti vozne rede pred rezervacijo oziroma načrtovanjem potavnja. Med vlaki z bolj "običajnimi" vagoni različnih razredov ter postanki povsod so Kalka Shimla Express, Kalka Shimla Passenger ter Himalayan Queen. Potem je tu bolj udoben Shivalik Deluxe Express, ki ima v ceni vključeno kosilo, se ustavi le enkrat in je namenjen bolj turistični vožnji. Ta vlak, s katerim sem šel tudi sam, z odhodom ob 5.30 čaka tudi jutranji vlak iz Delhija. Najbolj fin pa je Rail Motor, to je šinobus, ki ima prvi razred, stekleno streho in možnost pogleda naprej. Opcija je tudi (do 8 ljudi, posebna rezervacija) Shivalik Queen, elegantno opremljen, velika okna, kosilo, pripne pa se ga k običajnim vlakom. Cena: 50 EUR. Ostali so temu primerno veliko cenejši.
Slike so bile posnete malo preden je proga prišla pod UNESCO, se pravi da so stare. Predvsem pa tudi niso bile primarno namenjene vlakom, pa še monsun je bil. Ampak za en fotopis bo, če ne pa ga odtehta nekoliko več teksta in dodatki na koncu.
Vprašanja dobrodošla, tudi splošna, se bom potrudil odgovoriti.
Po izgradnji železnice od Delhija do Kalke, ki leži na robu ravnine oziroma ob vznožju gora na višini 656 m, so zgradili tudi vijugajočo gorsko železnico do Shimle, ki ima postajo na nadmorski višini 2076 m. Prvotno je bila njena tirna širina le 610 mm, a so jo že čez nekaj let oziroma več kot 100 let nazaj razširili na 762 mm. Proga je dolga nekaj manj kot 100 km (bolj točno, 96.54 km). Danes je železnica pod zaščito UNESCO kot del "Mountain Railways of India", kamor spadata še Darjeeling in Nilgiri (gorskih železnic je v Indiji sicer še nekaj).
Proga ima povprečni naklon skoraj 15 promilov in ima okoli 20 postaj oziroma postajališč, vse ob večjih mostovih, saj so bile zgrajene za potrebe delavcev med gradnjo. Na poti v popvrečju srečate tunel na manj kot kilometer, saj sta na progi 102 predora. Najdaljši je pri postaji Barog nekje blizu sredine proge, kjer je žalostni konec storil gospod Barog. Gradnjo tega tunela je vodil iz obeh strani, a žal sta se oba konca zgrešila, zaradi česar je dobil tudi simbolično kazen 1 rupije, kot pravi legenda. Zaradi sramote se je v nedokončanem tunelu ustrelil.
Še bolj impresivnih je 9 mostov na kilometer oziroma skupaj 864 mostov, večino viaduktov, ki spominjajo na rimske akvadukte.
Prvotno so tu seveda vozile parne lokomotive, redno paro pa so do leta 1971 dokončno nadomestili dizli tipa ZDM (Še pomnite? Z - ozkotirna, D - dizel, M - mešane promet oziroma tovorni in potniški). Prvi so bili v petdesetih letih dizli iz Arnold Jung Lokomotivfabrik, kasneje Maschinenbau Kiel, danes pa domači iz Chittaranjan Locomotive Works (letnik 1970-1982) in Central Railway Loco Workshop Parel (2008-2009).
Vlakov je danes več vrst, zato se morebitnim bodočim obiskovalcem splača nekoliko preveriti vozne rede pred rezervacijo oziroma načrtovanjem potavnja. Med vlaki z bolj "običajnimi" vagoni različnih razredov ter postanki povsod so Kalka Shimla Express, Kalka Shimla Passenger ter Himalayan Queen. Potem je tu bolj udoben Shivalik Deluxe Express, ki ima v ceni vključeno kosilo, se ustavi le enkrat in je namenjen bolj turistični vožnji. Ta vlak, s katerim sem šel tudi sam, z odhodom ob 5.30 čaka tudi jutranji vlak iz Delhija. Najbolj fin pa je Rail Motor, to je šinobus, ki ima prvi razred, stekleno streho in možnost pogleda naprej. Opcija je tudi (do 8 ljudi, posebna rezervacija) Shivalik Queen, elegantno opremljen, velika okna, kosilo, pripne pa se ga k običajnim vlakom. Cena: 50 EUR. Ostali so temu primerno veliko cenejši.
Slike so bile posnete malo preden je proga prišla pod UNESCO, se pravi da so stare. Predvsem pa tudi niso bile primarno namenjene vlakom, pa še monsun je bil. Ampak za en fotopis bo, če ne pa ga odtehta nekoliko več teksta in dodatki na koncu.
Vprašanja dobrodošla, tudi splošna, se bom potrudil odgovoriti.
Zadnjič spremenil odbijac, dne 21.06.2014, 12:52, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Takole smo jo že kmalu mahali navkreber. Vlekla je ZDM-3, imeli pa smo sedem vagonov (6 + 1 prtljažni oziroma službeni).
Vagoni so bili v rdeči izvedbi, z velikimi okni, udobnimi sedeži in možnostjo odpiranja. Posledično so nekateri uživali v notranjosti, drugi pa smo skoraj pet ur viseli skozi okno
Eden od lepih "akvaduktov" oziroma eden od 864 mostov na progi.
Ovinkov je mnogo in so ostri. Najožji ima radij manjši od 38 metrov (nimam ga slikanega).
Pa še eden mostič
Okretnica na eni od postaj
Postaja z mestecem in bujnim monsunskim rastjem v ozadju.
Pred odhodom s postaje oziroma vhodom v enega od tunelov, vidite lahko tudi signala.
Kadar pogleda ni bilo odprtega (in žal večinoma meglenega) smo se pogosto peljali po taki pokrajini
Vagoni so bili v rdeči izvedbi, z velikimi okni, udobnimi sedeži in možnostjo odpiranja. Posledično so nekateri uživali v notranjosti, drugi pa smo skoraj pet ur viseli skozi okno
Eden od lepih "akvaduktov" oziroma eden od 864 mostov na progi.
Ovinkov je mnogo in so ostri. Najožji ima radij manjši od 38 metrov (nimam ga slikanega).
Pa še eden mostič
Okretnica na eni od postaj
Postaja z mestecem in bujnim monsunskim rastjem v ozadju.
Pred odhodom s postaje oziroma vhodom v enega od tunelov, vidite lahko tudi signala.
Kadar pogleda ni bilo odprtega (in žal večinoma meglenega) smo se pogosto peljali po taki pokrajini
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Smo že na postaji Kumarhatti, še malo pa bo postanek. Zelena zastava pravi, da imamo prosto.
Še malo dizelskega čuha-puha
Postaja Barog, postanek za kosilo in nekoliko razmigavanja
Na čelu vagona je na črnem ozadju marsikaj napisanega. Mase, datumi servisov, ...
Pogled nazaj, na slikovito postajo v tipičnem slogu, na klopco in na ostalo
Takole izgleda naša železna cesta od blizu. Železni pragovi.
Še malo dizelskega čuha-puha
Postaja Barog, postanek za kosilo in nekoliko razmigavanja
Na čelu vagona je na črnem ozadju marsikaj napisanega. Mase, datumi servisov, ...
Pogled nazaj, na slikovito postajo v tipičnem slogu, na klopco in na ostalo
Takole izgleda naša železna cesta od blizu. Železni pragovi.
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Gremo naprej!
Samo ena od zelo prikupnih postaj, Salogra
A mi se ne ustavljamo nikjer več!
Zeleni Kanoh
Spet v luknjo
Lep detajl signala, signala ob kretnici (bel/rdeč/zelen), raznih žicevodov...
Do vrha ni več tako zelo daleč, nekaj pa je še!
Samo ena od zelo prikupnih postaj, Salogra
A mi se ne ustavljamo nikjer več!
Zeleni Kanoh
Spet v luknjo
Lep detajl signala, signala ob kretnici (bel/rdeč/zelen), raznih žicevodov...
Do vrha ni več tako zelo daleč, nekaj pa je še!
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Predor 94.
Predor 97
Most
Kravji počitek ob čakanju na lep razgled
Jutogh, samo še 6 km Sledi le še Summer Hill, menda pa je ta del proge najbolj strm. Za celotno progo se sicer omenja klasifikacijo "1 proti 30" oziroma 33 promilov, za ta odsek pa še višja številka. Žal ne vem kako je klasifikacija določena, verjetno nanjo vplivajo določeni odseki določenega naklona, dolžine, ostrosti krivin, ...
Shimla!
Glavna cesta skozi Shimlo, spodaj se vidi še nekaj sto metrov proge, ki je nekoč vodila k stari postaji Shimla. Ta je bila ob avtobusni postaji, ravno nekje kjer je velik svetlo moder pano na sliki.
Sedaj je to šolska pot, blizu so tudi barakarska naselja.
Predor 97
Most
Kravji počitek ob čakanju na lep razgled
Jutogh, samo še 6 km Sledi le še Summer Hill, menda pa je ta del proge najbolj strm. Za celotno progo se sicer omenja klasifikacijo "1 proti 30" oziroma 33 promilov, za ta odsek pa še višja številka. Žal ne vem kako je klasifikacija določena, verjetno nanjo vplivajo določeni odseki določenega naklona, dolžine, ostrosti krivin, ...
Shimla!
Glavna cesta skozi Shimlo, spodaj se vidi še nekaj sto metrov proge, ki je nekoč vodila k stari postaji Shimla. Ta je bila ob avtobusni postaji, ravno nekje kjer je velik svetlo moder pano na sliki.
Sedaj je to šolska pot, blizu so tudi barakarska naselja.
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Čemu služijo te kantice po postajah?
Sicer pa pohvale za zanimivo branje...in gledanjeodbijac napisal/-a: http://i1107.photobucket.com/albums/h38 ... dc07cc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Gasilni aparati starejše mehanske polavtomatske konstrukcije.Čemu služijo te kantice po postajah?
LPL
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Točno Na kanticah piše "aag", kar pomeni ogenj.Ljubitelj napisal/-a:Gasilni aparati starejše mehanske polavtomatske konstrukcije.Čemu služijo te kantice po postajah?
LPL
LP, odbijac
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Indija "Koromandija".
So pa vlaki videti izredno polni.
Bi bilo zanimivo iti pogledat te njihove gorske ozkotirne proge.
So pa vlaki videti izredno polni.
Bi bilo zanimivo iti pogledat te njihove gorske ozkotirne proge.
Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)
Ja, bi bilo zanimivo. Predvsem Darjeeling, ki ima še ožji tir in je speljana ob in po cesti, traja 6 ur za slabih 85 km. Še marsikaj drugega bi se splačalo pogledati, ker se stvari hitro spreminjajo, veliko pa se jih je že spremenilo. Indija je sicer država tretjega sveta, a je razlika ta, da ima veliko gospodarsko rast in se v te stvari dejansko vlaga.Branko napisal/-a:Indija "Koromandija".
So pa vlaki videti izredno polni.
Bi bilo zanimivo iti pogledat te njihove gorske ozkotirne proge.
Vlaki so pa zelo polni. Vse razen "unreserved class" (lesene klopi, ljudje sedijo tudi po tleh po prehodih itd.) je treba rezervirati vnaprej, in sicer največ 60 dni prej. V sezoni in pri določenih vlakih moraš to storiti kar čimprej, pa še to lahko v kakšno čakalno vrsto padeš. Za tuje turiste imajo sicer neke kvote rezervirane, obstaja tudi preskakovanje vrste oziroma kvote za ljudi, ki plačajo nek kar visok dodatek. Rezervacije lahko delaš lepo in zelo udobno po internetu. Luksuz.
LP, odbijac