KOLO IN VLAK ?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a trackpan »

V današnjem “Delu” (21.08.2014) je objavljen članek “Kolesarji bodo Kranjsko Goro osvajali po svoji cesti” novinarja Blaža Račiča. Župan Kranjske Gore Jure Žerjav je poudaril, da je načrtovalcem pomagalo dejstvo, da so bila zemljišča na trasi opuščene želežniške proge utrjena in v državni lasti. Med drugim je omenjeno, da bodo imeli kolesarji možnost potovati od Jesenic do Rateč, čez Italijo do Podrožce in povratek z vlakom do Jesenic.

Marko Tancar iz SŽ je dejal, da imajo pomanjkanje finačnih sredstev in so omejeni pri potniških garniturah. Nove Simensove garniture nimajo posebej predvidenega prostora za kolesa.

Kar me je v članku “zbodlo” je bil naslednji stavek: “Do Jesenic potniki potujejo le z mednarodnimi vlaki”.

Kaj pa ostali vlaki ? Sta potnik in kolo nezaželjena kategorija ? !!!

In še. Na progi Jesenice - Nova Gorica, kjer je največ kolesarjev , po besedah Tancarja, so vlake prilagodli za prevoz koles. Razmišljajo “o uvedbi obvezne rezervacije”.

Razumel bi, da bi povečali garniture, ne pa da bi omejevali .

Nikjer nisem zasledil, da bi tudi pri nas razmišljali o sistemu izposoje koles kot je npr. v Ljubljani. Vzemimo, da si kolo izposodiš na postaji Lesce - Bled kolo, greš do Bleda oz. do postaje Bled -Jezero. Nadaljuješ z vlakom do Bohinjske Bistrice, itd.

Nekaj se moramo zavedati. Ceste ne morejo “požirati” vse pločevine. Smo dosegli limit, kar posebej velja za Bled - Bohinj - Pokljuka. Normalno je, da se kolona za Bled prične ob izhodu iz avtoceste. Povprečna hitrost iz Ljubljane do Bleda je 60 km/h. Lahko še tako opevamo naravne lepote, če nimamo strategije na državnem nivoju kaj nam je početi v bodoče.

Capljamo, capljamo. S prstom kažejo eden na drugega in nič se ne premakne. VLAK in KOLO - nepotrebna nadloga ???!!!!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mkx »

trackpan napisal/-a:Kar me je v članku “zbodlo” je bil naslednji stavek: “Do Jesenic potniki potujejo le z mednarodnimi vlaki”.
Da bomo korektni je tukaj pravilni citat:
Delo napisal/-a:... je dejal Marko Tancar iz SŽ in dodal, da pred leti nabavljene nove potniške garniture Siemens nimajo posebej predvidenega prostora za prevoz koles. Do Jesenic potniki s kolesi lahko potujejo le z mednarodnimi vlaki. Bodo pa prihodnje leto "poskušali še okrepiti naše prevozne garniture", je dodal Tancar, konkretnejši pa ni bil.
Tancar je očitno lepo povedal kako je z bicikli na ostalih vlakih, celo novinar B.Račič je to povzel. Glede razlogov za to, da v običajnih potniških garniturah (Desiro in Fiat, če omenim samo tipe garnitur, ki jih je običajno videti na tistem koncu) prav dosti biciklov ne more biti, pa se je med drugim na dolgo in široko debatiralo v večih temah, nazadnje v temi o Fiatih (813).

Bi se pa najbrž res spodobilo, da sredi kolesarske sezone po vseh medijskih pokrivanjih kolesarskih zadreg na vlakih SŽ, predstavnik za odnose z javnostmi (tudi kolearska javnost je med njimi :P ) malce konkretizira plane glede tega za naslednje leto.

Glede rezervacij pa se moram, v trenutni situaciji, strinjati da je to še najbolj smiselno. Uvajanje rezervacij ne pomeni omejevanje, ampak le urejanje anarhije. Če bi se jaz lotil izleta v kombinaciji vlak/kolo, bi vsekakor raje videl, da mi nekaj dni prej razložijo, da sem prepozen za rezervacijo in bi lahko izlet recimo prestavil na kasnejši termin, kot pa da pridem na postajo (po možnosti v povratku), tam pa se z biciklom ne morem vkrcati na vlak ...
LP, Metod
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mateja »

Obvezna rezervacija za kolo na SŽ? Sem v tem trenutku odločno proti. Ker potem bi se zgodilo tole:
mkx napisal/-a: Če bi se jaz lotil izleta v kombinaciji vlak/kolo, bi vsekakor raje videl, da mi nekaj dni prej razložijo, da sem prepozen za rezervacijo in bi lahko izlet recimo prestavil na kasnejši termin, kot pa da pridem na postajo (po možnosti v povratku), tam pa se z biciklom ne morem vkrcati na vlak ...
Glede na izkušnje, ki jih imam s SŽ in njihovo ažurnostjo, bi bilo najbrž treba rezervacijo potrditi, kaj pa vem, vsaj 8 dni prej? Kako naj potem nekdo planira vlak/kolo izlet v Bohinj, ki velja za območje, kjer ima dež mlade, za 8 dni naprej pa nihče ne more napovedati vremena?

Sem pa takoj in odločno za rezervacijo, če bi to potekalo nekako takole: razpoložljivost prostih mest se objavlja na spletu v realnem času, z rezervacijo si lahko mesto zagotoviš, v nasprotnem primeru pač tvegaš, da ostaneš z biciklom na postaji. Z online (ali na blagajni) rezervacijo bi se npr. tudi plačalo del stroška, možnosti plačila so neomejene (moneta, paypal, fizično na blagajni …), da ne bi prihajalo do nepravih rezervacij. Razpoložljivost lahko kolesar preveri tudi npr. 15 min pred vlakom in če vidi, da je mesto prosto, se pač odpravi na postajo.

Ker pa so to sanje, ostajam pri prvem mnenju – sem proti. V času, ko si ljudje počitnice v tujini rezervirajo manj kot 24 ur pred odhodom, bi rezervacija enega potovanja z biciklom 8 dni prej ubila velik potencial, ki ga ima Bohinjska železnica v povezavi s kolesarskim turizmom.

Mimogrede, zakaj je prevoz kolesa z avtovlakom dražji kot prevoz s fiatom? Ne dojamem. Bi bila vesela, če mi lahko kdo to pojasni.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mateja napisal/-a:Obvezna rezervacija za kolo na SŽ? Sem v tem trenutku odločno proti.

Mimogrede, zakaj je prevoz kolesa z avtovlakom dražji kot prevoz s fiatom? Ne dojamem. Bi bila vesela, če mi lahko kdo to pojasni.
V tujini je z rezervacijami tako. Na posebnih trasah, kjer prevladujejo turisti, je rezervacija obvezna, ravno iz tega, da se uredi kaos, ki je nastal na primorskem. Je pa res, da tam imajo posebne ali vagone ali prostore, ter bolj pogoste vlake.



Zakaj dražji? Iz istega razloga, ker je med MB in LJ razlika, če si se peljal z regionalnim (ki je bil včasih sestavljen iz vagonov + lok) ali z "pohorcem", čeprav skoraj v ničemer ni bilo razlike. :| Na*egni narod kolker se da.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Ponajprej, se opravičujem za napako. Se zgodi tudi v boljših familijah.

Pri potovanju je bistveno, da v določenem času pridemo od točke A do B. Kakšne oblike prevoza bomo izbrali je odvisno od mnogih dejavnikov ( stroški, čas, navade itd). Ako je dosedaj prevladal avtomobil, pa se vprašujem ali bi ne bilo dolgoročno smoterno uporabiti druge oblike. “Pločevine” je preveč in “normalno” je, da se promet na cestah dobesedno zaustavi. V poletni sezoni nam turisti prečkajo deželo, kar dodatno popestri dogajanje.

Biser Slovenije Bled se hvali z naravnimi lepotami, znamenitostmi, itd. Se pravi raj za turiste. V poletnih mesecih postane odcep iz avtoceste do Bleda eno samo počasi gomažeče premikališče “večkonjskih stvorov”. Obvoznici “južno” in “severno” pa obljubljajo in obljubljajo. Na Bledu pravijo, da se bo to zgodilo, ko bo “Babji zob” zlat.

In kako sedaj iz Ljubljane priti do Bleda ? Osebno se mi zdi logični samo dve varianti. Ali s svojim kolesom na vlak do postaje Lesce - Bled ali pa si na tej želežniški postaji izposodim kolo . Ostale variante (peš, Bled Jezero, avtobus) so možne, vendar imajo več pomankljivosti.

In kaj sedaj storiti ? Prvi odgovor je. Kaj pa lezeš tja gor, doma ostani. Drugi, to je tvoj problem, znajdi se kakor veš in znaš. Tretji, nismo “razmišljali” o tem in nimamo ustrezne rešitve. ITD ...

Bistveno vsega problema je : ALI IMAMO V SLOVENIJI USTREZNO STRATEGIJO ? Bojim se, da imamo samo “ideje” v oblakih ali pa še teh ne. Razmišljanje je preveč parcialno, ne pa globalno za celo Slovenijo. Eden od teh “biserov” je uvedba enotne vozovnice, ki se odmika in odmika.

Verjetno se samo po sebi ne bo nič premaknilo. Dokler se ne doseže “kritičnega praga nezadovoljstva”, bo ostalo tako kot je sedaj.

LP Igor
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mateja »

Re 4/4 napisal/-a:
mateja napisal/-a:Obvezna rezervacija za kolo na SŽ? Sem v tem trenutku odločno proti.

Mimogrede, zakaj je prevoz kolesa z avtovlakom dražji kot prevoz s fiatom? Ne dojamem. Bi bila vesela, če mi lahko kdo to pojasni.
V tujini je z rezervacijami tako. Na posebnih trasah, kjer prevladujejo turisti, je rezervacija obvezna, ravno iz tega, da se uredi kaos, ki je nastal na primorskem. Je pa res, da tam imajo posebne ali vagone ali prostore, ter bolj pogoste vlake.



Zakaj dražji? Iz istega razloga, ker je med MB in LJ razlika, če si se peljal z regionalnim (ki je bil včasih sestavljen iz vagonov + lok) ali z "pohorcem", čeprav skoraj v ničemer ni bilo razlike. :| Na*egni narod kolker se da.
Ta argumentacija ne zdrži. Če se pelješ kot potnik s fiatom ali z avtovlakom od Bohinjske Bistrice do Podbrda, je cena ista. Če dodaš kolo, je pa razlika. Zakaj je cena za ljudi enaka, za kolesa pa dražja?

Kar pa se rezervacije tiče, sem za, ampak pod pogoji, ki sem jih napisala zgoraj. Ne pa rezervacija 8 dni prej in podobne neumnosti, ki nimajo mesta v 21. stoletju.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a cokla »

A ni cena kolesa enotna in velja cel dan....na katerikoli vlak greš?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mateja »

cokla napisal/-a:A ni cena kolesa enotna in velja cel dan....na katerikoli vlak greš?
Ja, res tukaj navajajo, da je cena enotna (3,40). Tukaj so pa drugi podatki.

Se posipam s pepelom. Cena je res različna, vendar je cenejša na avtovlaku. Nekje spodaj z malo pisavo piše, da cena velja za potnika in kolo, kar se hitro spregleda, saj v podnaslovu piše "cene za prevoz koles na avtovlaku".

Vseeno čudno, da nekje pišejo, da je cena enotna, drugje pa navajajo druge cifre.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a cokla »

mateja napisal/-a:
cokla napisal/-a:A ni cena kolesa enotna in velja cel dan....na katerikoli vlak greš?
Ja, res tukaj navajajo, da je cena enotna (3,40). Tukaj so pa drugi podatki.

Se posipam s pepelom. Cena je res različna, vendar je cenejša na avtovlaku. Nekje spodaj z malo pisavo piše, da cena velja za potnika in kolo, kar se hitro spregleda, saj v podnaslovu piše "cene za prevoz koles na avtovlaku".

Vseeno čudno, da nekje pišejo, da je cena enotna, drugje pa navajajo druge cifre.
Na žalost jeto podobno potniškemu prometu...če ni tako; potem je tako. :^o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Nikjer do zdaj na forumu še nisem zasledil tega članka: http://www.delo.si/novice/okolje/kolesa ... C5%BDerdin

Sicer članek ni več ravno svež iz "pečice", rok trajanja pa tudi še ni potekel :mrgreen: Avtorju pa =D> =D> :D
Članka ne bom citiral, ga bom pa vzel za splošno izhodišče za debato.

Moram reči, da sem se kar zasmejal, kjer piše, da je kolesar za železničarje terorist. To za nekatere zelo drži, večina pa se trudi in jih je malo bedno, ko je pa ponudba taka kot je. Sto ljudi, sto čudi in železnice so ogromno podjetje. :)
Zgleda pa, da je vrhu SŽ-ja vseeno za potnike, važno je da nam fura tovor, ostalo nima veze.

V članku lepo piše - Slovenija je okupirana s strani pločevine in na nek način je to čisto logično, ko pa se je vedno vlagalo v ceste (trajnostni promet s figo v žepu) in je stanje v potniškem prometu tako:
na dolge razdalje vozijo primestni vlaki,
prav tako zastareli vlaki (potnikom je sicer popolnoma vseeno, ali je garnitura stara 1 leto ali pa 100 let, važno je, da je uporabna za svoj namen), ki so pografitirani in brez klime,
IC dodatek se zaračunava za iste vagone, ki včasih vozijo tudi v lokalnih vlakih (ta dodatek nima smisla),
vlada neka zmeda na blagajnah...

Da dodam še en primer mojega prijatelja. Na splošno se vozi z avtom, malo manj s kolesom. O vlakih nima veliko veze, po Dolenjki se je že nekajkrat peljal in ga sam dolg vozni čas ni motil. Motila ga je savna in hrup. Prav tako ga motijo grafiti in neurejenost postaj.
Ko sem mu rekel, da je možno na vlak vzeti tudi kolo, je bil čisto navdušen. Na vsak izlet in v šolo bi se vozil z vlakom in kolesom, če bi le bili pogoji primerni. Pa niso. Nekako podobno je mnenje večine Slovencev. Nihče nima nič proti železnici, se pa vsi zavedajo, da nekateri na Kolodvorski 11 in še kje drugje še vedno vzdržujejo čas Franca Jožefa. Bog ne daj, da bi se karkoli premaknilo.

Na kratko bom še napisal nekaj o naslednjih temah in vabim k strpni razpravi in podajanju kakšnih idej:

Turizem: Če se malo vrnem nazaj k članku - Bohinjka postaja super praksa, je pa sramota, da je za nekaj tako samo po sebi umevnega (prilagoditev turistom in ostalim uporabnikom) bilo potrebno oblikovanje civilne iniciative. Pa nima samo Bohinjka turističnega potenicala, vsa Slovenija ga ima. Železnica bi morala biti hrbtenica turističnih prevozov v kombinaciji s kolesom (ne samo prevoz koles, ampak tudi izposoja, varno parkiranje...).
Ali je integracija železnice s slovenskim turizmom res nesmiselna?

Mentaliteta, da je smiseln samo tovorni promet: Profit je razlika med stroški in zaslužkom. Mogoče res prinaša tovorni promet več zaslužka. Ne pozabimo pa, da so ceste preobremenjene in to so pa eksterni stroški. Potniški promet po železnici eksterne stroške preprečuje. Zelo enostavno - razbremenitev cest pomeni manj obremenjevanja okolja in ljudi, manj zastojev, manj smrtnih žrtev - kakšno ceno ima to?!
Ali je potniški promet res ekonomsko neupravičen?

Mentaliteta, da za dostojni potniški promet potrebujemo ogromno milijard: Na splošno ljudi ne bi motila dolga vožnja, če bi se jo le dalo čim bolje izkoristiti za delo in počitek in če bi bila udobna. Prav tako bi moral biti takt prevozov bolj pogost. In morala bi biti dobro urejena kombinacija prevoza s kolesom. Kakšne investicije zahteva to? Nova in prenovljena stara (izolacija pred hrupom, klima, elektrika, udobni sedeži...) vozna sredstva ter posodobitev signalizacije.
Hitre proge pa lahko pridejo tudi kasneje.
Ali je premik na bolje možen?

Kjer je volja, tam je pot.

Se opravičujem, če so določene stvari površno napisane, ampak sem poskusil v eni sapi odpreti čim več tem. :)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ker je o novih garniturah in kolesih že bilo povedano, da prostor bo, so na SŽ infra pristopili k projektu:
Izdelava IZN projekta za »Ureditev parkirnih mest za kolesa na območju železniških postaj znotraj Slovenije«

https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=262475

In, ker verjetno 99,99 % ljudi ne bo prebralo nič v zip datotekah, čisto na kratko:
Opremilo se bo 220 postaj in postajališč s kolesarnicami, ki bodo razdeljene v šest rangov. Rang je odvisen od števila dnevnih potnikov, ter števila prebivalcev v radiju od 500, do 4000 metrov. Več, kot 4000 metrov ni upoštevano, saj bi se pri izračunu (z večjim radijem), v kateri razred spada postaja ali postajališče, zgodilo, da bi prišlo do podvajanja števila potnikov. Prav tako je 5 km realna razdalja uporabe kolesa.

Obstaja šest rangov. Prvi rang predvideva od 80 do 100, šesti med 0 in 10 mest za kolesa. Vsak rang ima svojo opremljenost, št. možnih izposoj koles, št. mest za električna kolesa, ter število ostalih mest in se deli na razrede. (primer 1 rang ima število mest od 80 do 100 in ima 20-30 mest za prvi razred....itd do petega razreda, ki ima 20-40 mest. Prvi razred ima 12 stvari v opremljenosti (zaklep kolesa, povezava vozovnice s kolesom, stojalo za hitri servis, elekrtriko, sposoja koles...), šesti razred samo stojalo za kolo, označbo in koš). Če kdo želi v detajle, kam spada kaj, v glavnem pdf-ju, čisto na koncu, je povezava do serverja, kjer so word predstavitve.
1. rang 8 postaj (Maribor, Celje, Trbovlje, Zagorje, Litija, Škofja Loka, Kranj, Jesenice)
2. rang 9 postaj
3. rang 26 postaj
4. rang 60 postaj
5. rang 96 postaj
6. rang 72 postaj
43 postaj bo imelo bike sharing system in polnenje električnih koles

Mogoče je kdo opazil. Ljubljane ni! :mrgreen: Nič bat. Kolesarnica na glavi postaji je ločen projekt... Za ostale postaje imate pdf elaborat odločitve....
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a desiro »

Odlično, ko smo pa že pri povnjenju E koles, upam da se razmišlja tudi v smeri polnilnic za električna vozila (EV) Predvsem na LJubljanski postaji kjer so tiste polnilnice katere ima čez MOL in Elektro Ljubljana malenkost neprivlačno oddaljene od same postaje.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Odlično, ko smo pa že pri povnjenju E koles, upam da se razmišlja tudi v smeri polnilnic za električna vozila (EV) Predvsem na LJubljanski postaji kjer so tiste polnilnice katere ima čez MOL in Elektro Ljubljana malenkost neprivlačno oddaljene od same postaje.
Razmišlja že, razmišlja. Ampak vprašanje, če o tem razmišljajo upravljalci in lastniki teh parkirišč, ti so poklicani za takšne investicije. Kolikor je meni znano, so vsa parkirišča v "zasebni" lasti in torej MOL nima kaj dosti s tem. Edino, kar bi MOL lahko v tem primeru naredil, je da sprejme mestni odlok, po katerem morajo vsa javna parkirišča omogočati na nekem deležu parirnih mest (npr. 10%) tudi polnjenje z elektriko. In postaviti razumen rok izvedbe za obstoječa parkirišča - recimo 2 leti, kaj dosti hitreje je težko na nek makadam za drugo lipo legalno potegniti energetski kabel z zmogljivostjo nekaj (deset, sto) MW.
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a desiro »

Elektro polnilnice so predmet državnih subvenciji, edino kar upravljalca parkirišča stane je elektrika v primeru da omogoči brezplačno polnjenje.

Moči pa vseeno niso take da bi se merile z nekaj MW ampak so trenutno za tiste hitre polnilnice okrog 50 ali pa 100 Kw za bolj tipske počasnejše pa do 22 kW s tem da na slednjih vozila v povprečju koristijo nekje max 7 kW.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: KOLO IN VLAK ?

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Moči pa vseeno niso take da bi se merile z nekaj MW ampak so trenutno za tiste hitre polnilnice okrog 50 ali pa 100 Kw za bolj tipske počasnejše pa do 22 kW s tem da na slednjih vozila v povprečju koristijo nekje max 7 kW.
Predstavljaj si, da na povečanem parkirišču ob severnem robu ŽP Ljubljana (prostora za, tako od oka, 200 avtomobilov) 10% parkirnih mest opremijo z električnim priključkom. In potem se tam parkira recimo 15 avtomobilov, ki v začetni fazi "posesajo" vsak za 30kW električne moči. Skupaj to znese malo manj kot pol MW. In to je dokaj realen scenarij danes, pojutrišnjem bo morda tam parkiranih 50% EV, v kakšni (jutranji?) konici pa bo vsak potegnil recimo 75kW....

Polnilnice se lahko dograjujejo približno sproti, kabel do bližnje RTP (ne najbližjega transformatorja za 400V) pa se ne dela vsako leto.
LP, Metod
Odgovori