1. razred na Slovenski Železnicah

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.

V katerem razredu se vozite na vlaku?

V 1. razredu
7
11%
V 2. razredu
54
89%
 
Skupaj glasov: 61
Uporabniški avatar
ICE
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 02.01.2013, 10:36

1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a ICE »

Pozdravljeni!

Mene pa zanima zakaj imajo občasno regionalni vlaki (RG), tudi vagon 1. razreda? Kakor vem potniški (LP) in regionalni (RG) imasta le vagone 2. razreda. Vem tudi, da Mednarodni (MV), InterCity (IC), EuroCity (EC) in InterCity Slovenia (ICS) pa imajo 1. in 2. razred. Zakaj imata Potniški (LP) in Regionalni vlak (RG) le 2. razred.

Lp ICE
Zadnjič spremenil ICE, dne 10.05.2013, 12:37, skupaj popravljeno 1 krat.
By InterCity Express
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

ICE napisal/-a:Zakaj imata Potniški (LP) in Regionalni vlak (RG) le 2. razred.
Zakaj, saj LP in RG večinoma vozijo samo še EMG in DMG tam pa nobeden ni naročeval 1 razreda...
Uporabniški avatar
ICE
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 02.01.2013, 10:36

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a ICE »

Kot sam opažam, ker se veliko vozim v 1. razredu bi lahko Slovenske Železnice izboljšalje potniško izkušnjo v 1. razredu.

Lahko bi imeli potniki 1. razreda dostop do salon v večjih mestih Ljubljana, Maribor, Celje in Koper ter prestopnih postajah Zidani Most, Pragersko, Jesenice in Divača.

Na InterCity Slovenia bi lahko potnik 1. razreda imeli
  • Pijačo dobrodošlice
  • Brezplačne pijače (kava,čaj,sok,coca cola,tonic,...) in prigrizke (čips,arašidi..)
  • Brezplačen obrok za vožnje daljše od 1 ure (zajtrk,kosilo,večerjo z pijačo (tudi vino/pivo)) na relaciji Ljubljana-Celje/Maribor
  • Vstop v salon
  • Udobne sedeže z nagibom
  • Wi-Fi in Zaslon z informacijami o poti/postanki
  • Brezplačne časopise
  • 220V vtičnico za računalnik
  • Steklenico vode
  • Brezplačen prevoz od cilja (dom,pisarna,hotel) vendar največ 5 km od postaje
Na EuroCity vlakih bi lahko potnik 1. razreda imeli
  • Pijačo dobrodošlice
  • Brezplačne pijače (kava,čaj,sok,coca cola,tonic,...) in prigrizke (čips,arašidi..)
  • Brezplačen obrok za vožnje daljše od 1 ure (zajtrk,kosilo,večerjo z pijačo (tudi vino/pivo)) na vožnji po Sloveniji
  • Vstop v salon
  • Udobne sedeže
  • Wi-Fi in Zaslon z informacijami o poti/postanki
  • Brezplačne časopise
  • V220 Električno vtičnico za računalnik
  • Steklenico vode
  • Brezplačen prevoz od cilja (dom,pisarna,hotel) vendar največ 5 km od postaje
Na InterCity vlakih bi lahko potnik 1. razreda imeli
  • Pijačo dobrodošlice
  • Brezplačne pijače (kava,čaj,sok,coca cola,tonic,...)
  • Brezplačen obrok za vožnje daljše od 1 ure 30 minut (zajtrk,kosilo,večerjo z pijačo (tudi vino/pivo))
  • Brezplačen prigrizek za vožnje daljše od 45 minut (sendvič,arašidi,...) ter pijačo (tudi vino/pivo)
  • Vstop v salon
  • Udobne sedeže
  • Wi-Fi in Zaslon z informacijami o poti/postanki
  • Brezplačne časopise
  • Steklenico vode
  • Brezplačen prevoz od cilja (dom,pisarna,hotel) vendar največ 5 km od postaje
Na Regionalnih in Potniških vlakih bi lahko potnik 1. razreda imeli
  • Pijačo dobrodošlice
  • Brezplačne pijače (kava,čaj,sok,coca cola,...)
  • Vstop v salon
  • Prost sedež zraven njega
  • Brezplačne časopise
  • Steklenico vode
Takole imajo druge države 1. razred

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... GP2932.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... C_0922.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/Oe ... 1991-5.php
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... -int-2.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 0-int3.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... C_0230.jpg

Tisti, ki ste izbrali na anketi, da se vozite samo 2. razredu me zanima zakaj se ne vozite v 1. razredu?

Lp ICE

P.S Morda pa bomo dočakali tako udobje pri SŽ.
By InterCity Express
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a desiro »

Okej za ICS ne rečem da ne fali kak welcome drink, ampak kako kosilo je pa malo prehuda no....
Kar se Wi-Fi tiče bi bil lahko dostopen vsem, sicer ga bo pa potnik v 2. razredu bolj rabil kot tisti v 1. ki ima očitno dovolj denarja za paket z neomejenim prenosom podatkov ;)
Drugega pa raje ne komentiram.

Zakaj se vozim v 2. razredu, ker ne vidim neke bistvene razlike med 1. in 2. in se mi zdi butasto zapravljati za dodatek za 1. razred. Tudi če bi bili stoli usnjeni in z nagibom....zakaj bi za sedenje na njih plačal več?
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Dejansko kakšne očitne razlike med 1. in 2. razredom ni - vsaj v dobrih starih vagonih tipa Y, katerih je prostor v kupejih 1. in 2. r. enak. Potovanje v prvem razredu se splača le zaradi dejstva da je v njem manj ljudi ter si posameznik tako lahko dobi več intimnosti v prostoru (kupeju). Torej, vožnjo v 1. razredu priporočam tistim ki si želijo več samote, miru.
Mislim da kakšne obilne gostinske ponudbe vlaki v notranjem prometu ne rabijo. Če sem npr. pri jutranjem odhodu iz Maribora zajtrkoval, sem v Ljubljani (ali celo Kopru) prav lepo na kosilu. Enako je v primeru popoldanskega potovanja. In mi ni treba ne vem kakšnih jedi (kosila in večerje). To je le moje mnenje.
Glede vožnje v 1. razredu bi opisal še eno zanimivo zgodbo; kakih sedem-osem let nazaj sem iz Ljubljane potoval v Beograd z vlakom IC Sava. Ne da bi videl, sem po naključju (v žurbi) z vozovnico 2. razreda vstopil prav v 1. razred. In do konca potovanja v njem ostal - vsi trije sprevodniki (SŽ, HŽ, ŽS) očitno niso imeli nič proti. Navade na posameznih vlakih se torej razlikujejo...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Bolj kot to, kar si našteval, bi bil na daljših potovanjih vesel "ruhezone" (torej vagona, kjer more vladati tišina-ah ja kje so že ti časi :-( ) Drugače pa SBB minibar je bistveno boljši kot, pa, da moreš hoditi čez cel vlak... Drugače pa ja... Wi-fi, se dobi v tujini tudi v drugem razredu...ampak plačaj... Če te zanima kako se streže, poglej firmo Italo...
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

WiFi je na primer na Railjetu po celem vlaku brezplačen. Ne vem kako je z drugimi državami na tej garnituri, na ÖBB je brezplačen.

Kar se tiče napisanega s strani @ICE, me zanima samo nekaj: si se vozil po Nemčiji ali Avstriji??

Lepo prosim, ne primerjaj nas z njimi, lahko pa samo sanjaš. [-o<
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

No da dodam še moje mnenje glede 1 razreda.

Sicer sem se v Sloveniji samo enkrat peljal v prvem razredu z ICS-om. Sem pa dodobra uporabil železnice na Nizozemskem in v Belgiji (prvi in drugi razred).

Kaj naj rečem, prvi razred pri nas ni vreden drugega razreda na regionalnih progah na Nizozemskem. Razen da je pri nas dosti manjša gužva, ker ni potnikov.

Da o WiFi-ju na lokalnih vlakih (kaj šele na regionalcih in mednarodnih), ki je zastonj, ne govorim. Je kar spodobno hiter pa še po tunelih vleče (H+ in LTE tam ne vlečeta).

Pijača in hrana v prvem razredu je na kakem Thalysu vključena, na regionalnih pa odvisno. Na krajših progah ni, od Amsterdama do Eidhovna je. Verjetno je tudi odvisno od časa potovanja.

Glede infrastrukture in povezav, voznih redov, cen, nakupovanja kart na avtomatih in ostalega, ne bi zgubljal časa s primerjanjem, ker smo dejansko ene 30-50 let zadaj.

Še eno zanimivost na Nizozemskem je, da so vse potniške smeri dvotirne in na njih po navadi ni tovornega prometa, razen v nočnih urah, ko ni potniškega prometa in verjetno pri kakih izrednih situacijah. Imajo pa tudi proge samo za tovorni promet, kot je recimo povezava iz Rotterdama proti celini.


lp
Borut
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Po mojem bi se moralo v prvem razredu narediti salone za čakanje z brezplačno hrano in pijačo na postajah, wi-fi na vlaku (in v salonu) ter hrano in pijačo na vlaku (po naročilu, brez doplačila razen za alkoholne pijače) in nek sistem za zabavanje potnikov (spletna aplikacija itd.) Ampak tega ne moreš postopoma uvajat, to morš narest bve na enkrat, drugače ne gre. Dobro, salone bi lahko najprej vleljali le v največje postaje, nato še v ostale. Dober zgled bi bil tu angleški Virgin trains.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Tonka napisal/-a:Po mojem bi se moralo v prvem razredu narediti salone za čakanje z brezplačno hrano in pijačo na postajah, wi-fi na vlaku (in v salonu) ter hrano in pijačo na vlaku (po naročilu, brez doplačila razen za alkoholne pijače) in nek sistem za zabavanje potnikov (spletna aplikacija itd.)
Ce mene vprasas je to bedarija, vsaj kar se situacije na slovenskih zeleznicah tice. Pri nas je treba najprej privabiti maso ljudi, kar naredis s poceni prevoznino, konkurencnimi voznimi casi, sodobnimi vlaki in obvezno s spretnim marketingom. To kar omenjas so "nadstandardne storitve" ki bi jih uporabljali premium uporabniki, kateri pa bodo pri nas zaceli razmisljati o prevozu z vlakom sele, ko vse ostalo odpove oziroma postane popolnoma nesmiselno (avto) ..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Ce je vlak hitrejši in ugodnejši, se bodo tudi oni vozili z vlakom.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a trocken »

Evo ene teme iz naftalina. Z novim voznim redom in novimi vlaki se obračunava tudi prvi razred. In to na vseh, tudi lokalnih potniških vlakih.
Prvič, od kar pomnim. Pravzaprav velik dogodek, na Bohinjki se je to zgodilo po mnogih desetletjih, od kar ne vozijo več vlaki višjih rangov. :D
Zanima me ali je dodatek fiksen ali se obračunava na dolžino poti? Ali je cena identična rezervaciji sedeža, torej 1.50€ ne glede na dolžino poti?
Uporabniški avatar
Micek_52
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 03.09.2016, 19:59
Kraj: Miren

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a Micek_52 »

trocken napisal/-a: 13.12.2022, 19:34 Evo ene teme iz naftalina. Z novim voznim redom in novimi vlaki se obračunava tudi prvi razred. In to na vseh, tudi lokalnih potniških vlakih.
Prvič, od kar pomnim. Pravzaprav velik dogodek, na Bohinjki se je to zgodilo po mnogih desetletjih, od kar ne vozijo več vlaki višjih rangov. :D
Zanima me ali je dodatek fiksen ali se obračunava na dolžino poti? Ali je cena identična rezervaciji sedeža, torej 1.50€ ne glede na dolžino poti?
Zdaj sem dal 3,8€ za relacijo Ljubljana-Sežana (113km)
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Samo v čem le se prvi razred na Stadlerjih razlikuje od drugega. Tista mizica na dveh sedežih ki sta si nasproti je edina pohvale vredna, tista na "avtobusnih" sedežih ni omembe vredna. Prvi razred bi prišel v poštev, če bi bil temu namenjen en cel vagon (tretjina vseh sedežev), če bi bili ti udobnejši in mehkejši, ter od teh vsaj polovica s sedeži eden proti drugemu, tako da tista mizica pride do uporabnosti.
Podobno kot je bilo svoj čas na seriji 713 (kanarčki). Se je morda pri nabavah ki sledijo kaj o tem razmišljalo?
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 1. razred na Slovenski Železnicah

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 22.12.2022, 15:25 Samo v čem le se prvi razred na Stadlerjih razlikuje od drugega.

V tem, da notri razen sprevodnika navadno ni nobenega potnika. Ko/če bo zasedenost vlakov večja, bo to morda postal pomemben podatek.

Drugače pa so debate o tem, kolikšen del sedežev bi moralo biti v 1. razredu, pa koliko bi moralo biti stojal za kolesa, itd. Če bi se upoštevalo vse te (dobronamerne) argumente, bi prišli do tega, da rabimo garniture z 200% sedežno kapaciteto (včasih se pač rabi vse v 2. razredu, včasih bi se 50% potnikov raje peljalo v 1. razredu, včasih bi jih 40% sočasno sedelo v 1. in 2. razredu ker se ne morejo odločiti v čem je razlika med obema razredoma) in število stojal za kolesa bi moralo dosegati vsaj 60% sedežne kapacitete (včasih se na kakšno relacijo vsuje velika skupina biciklistov, ki bi seveda vsi radi s seboj peljali bicikle). Pa dodajmo še bife, nekaj avtomatov z osvežilimi pijačami in prigrizki, za povrh dodajmo še kakšen spalni kupe. In seveda vse to v permanentni postavitvi ker potniki pa res ne bodo nekaj dni vnaprej najavljali svojih namenov (kam pa pridemo???).

Ali bi se modri vlak kvalificiral? Menda je imel sedežno kapaciteto za en CK in nekaj varnostnikov, sestavljen pa iz +- 10 vagonov?
LP, Metod
Odgovori