No, če je že omenjena Turska proga, pa Bohinjska, ter Slovenska bogatija....
Jodlarji so že leta nazaj naredili "prognosezeitraum" za Tursko progo, ki je pokazal, da naj bi leta 2049 v vsako smer peljalo 195 tovornih vlakov. Seveda je na južni strani bila proga popolnoma neprimerna za takšen trend in kaj so naredili? Na večini trase južnega dela zgradili popolnoma novo avtocesto, bi dejal @holding, skrajšal bazni predor za 200 metrov, ter potegnali drugi tir na severni strani v največji možni meri, ter konkretno nadgradili stari obstoječi za višjo hitrost. In, mogoče se kdo vpraša, zakaj so popolnoma ukinili prečudovito staro traso južne strani? Avtocesta, ki je pokazala da ko so računali primerne hitrosti, ter radije, da če v klanec peljejo vlaki z 60 km/h, potem v nočnem času 7 ur* na določeni relaciji (
nekaj kilometrov, ki so jo vzeli za primer prepusnosti), prepelje 51 vlakov. Če hitrost zmanjšajo na 30 km/h (popolni ameriških 7000 ton), je to samo 38 vlakov. Če se dvigne na 70 km/h je število vlakov v 7 urah že 54. Če pa imajo tovorni vlaki 100 km/h pa je prepustnost že 60 vlakov v 7 urah.
In smo tam. Trend naraščanja števila vlakov in kako usposobiti progo, da vse to "prebavi". Kako pa doseči to hitrost, pa je @holding že nekaj razlagal. Čisti ameriški sistem HPT, ki za večje hitrosti predvideva več lokomotiv, ali v spregi ali dopregi.
*Zakaj 7 ur? Med 22 in 5 uro velja nočni počitek v turističnih krajih.