Predor Karavanke

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a trocken »

anzovc napisal/-a:Na ZVKD imajo osebe, ki so odločevalci in ti se odločajo po svoji strokovni presoji, kot npr. sodniki. Zato je zadeva tukaj zelo gnetljiva. Če je odločevalec (ka) bolj pečene sorte potem lahko zahteva lesene pragove, če se njemu zdi, ali pa, npr. obod tunela s kamnom obzidan in to ni vseeno s kakšnim kamnom. Ampak praviloma se pa da dogovoriti, ker njih zanima zunanji izgled predvsem in ne notranjost. Se pravi, portal bodo že hoteli, da izgleda tako kot bodo hoteli, ostalo pa verjetno ne.
Ja, njihova strokovna presoja je včasih tudi vprašljiva. Pri prezračevalni napravi med postajo Grahovo in Hudajužna je tako zaščitena kamnita zunanjost, medtem, ko vsebini, ki dejansko ima muzejsko vrednost, niso namenili pozornosti.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Izbrani izvajalec za izvedbo gradbenih del v okviru varnostno-tehnične nadgradnje železniškega predora Karavanke, ki jih financirata tako Avstrija in Slovenija, je podjetje Strabag AG / Dion IC – Ingenieurtiefbau s ponudbeno vrednostjo 68.399.017,00 evrov brez DDV. Od tega znaša vrednost gradbenih del na slovenski strani 33.657.480,45 brez DDV. Odločitev o oddaji javnega naročila je postala pravnomočna danes, 21.7.2020, sledi podpis pogodbe.

Za predmetni razpis, ki je bil objavljen dne 21.4.2020 in ga je vodila avstrijska stran, sta prispeli dve ponudbi. Skupne ponudbene vrednosti za izvedbo gradbenih del navajamo v nadaljevanju:
- STRABAG AG DIREKTION IC, Ingenieurtiefbau s ponudbeno vrednostjo 68.399.017,00 evra brez DDV,
- SKUPINA PONUDNIKOV (Swietelsky AG, Bahnbau Graz; Östu-Stettin Hoch und Tiefbau GmbH, Zentrale; Rhomberg Bahntechnik GmbH, Bahnbau und Ausrüstung; SŽ-ŽGP, d.d.; Tehnična komerciala in GH Holding d.o.o., Zentrale) s ponudbeno vrednostjo 73.136.918,38 evra brez DDV.

Začetek izvedbe pripravljalnih del je predviden 10.8.2020, večina del pa bo izvedena v času popolne zapore proge od 5.10.2020 do 10.7.2021, saj so le ta vezana na zaporo tirov na odseku železniške proge od železniške postaje Jesenice do železniške postaje Podrožca. Zaključek vseh del je predviden v septembru 2021.
https://www.gov.si/novice/2020-07-21-iz ... karavanke/
Aljaž
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ali bo po dokončanju del, od Jesenic do Hrušice dvotirna proga, oz. izvlečni tir?
preglednik
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Ali bo po dokončanju del, od Jesenic do Hrušice dvotirna proga, oz. izvlečni tir?
Rečeno je bilo, da bo izvlečni tir iz postaje Jesenice, naprej pa enotirna proga. Nekaj podobnega kot je v Kopru.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a 038 »

Izvlečni tir je običajno imel svoj namen, kar pove že njegovo ime. Običajno je bil namenjen premiku in ne vlakovnim vožnjam. Seveda pa se doloceni izrazi zakoreninijo precej globoko.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne se veselit prezgodaj, vsa zadeva z obnovo je menda še v zraku, vsaj po pisanju dnašnjih Financ. Ni soglasja ARSO za obnovo. med brati, Avstrijci ne rabijo okoljskega dovoljenja za svojo polovico.....
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Popolna zapora predora Karavanke do predvidoma 10. 7. 2021: https://www.gov.si/novice/2020-10-05-za ... MwSCT3IOCw
Aljaž
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a jusko »

leteči vlak napisal/-a:Popolna zapora predora Karavanke do predvidoma 10. 7. 2021: https://www.gov.si/novice/2020-10-05-za ... MwSCT3IOCw
Dela se na polno,pred tunelom polno mehanizacije,tirov med Jesenicami in predorom ni že dolgo več,vse je šlo ven,v glavnem gradbišče od postaje do predora.. in v predoru:)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

V predoru so že položili tire, ne boste verjeli, zadeva je bila narejena v nekaj urah. Po pisanju Financ, Pred 116 leti smo dobili dvotirni železniški predor Karavanke, v 21. stoletju bo proga na zahod enotirna

>Po sedmih mesecih, odkar je zaprt železniški predor Karavanke, so prejšnji konec tedna po predoru položili nove tire in iz avstrijske strani je peljal prvi vlak. Žal to še ni bil redni vlak, ampak posebno delovno vozilo podjetja Swietelsky za polaganje tirov. Gre za učinkovito, približno 200 metrov dolgo kompozicijo, s katero so tire v osem kilometrov dolgem predoru položili v nekaj urah. S strojem upravlja 25 ljudi, namestijo lahko 1.800 metrov tirov na uro.

Pa pomilsimo, kako se flika na Koprskki progi, reda 400 m na vikend
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a: 10.05.2021, 12:18 S strojem upravlja 25 ljudi, namestijo lahko 1.800 metrov tirov na uro.

Pa pomilsimo, kako se flika na Koprskki progi, reda 400 m na vikend

Priznati je treba, da tale stroj samo položi tire na že pripravljeno podlago, prav tako se ne dotika ostale infrastrukture (vozna mreža, ...). Pri delih na Koperski progi vsaj še odstranijo stare tire in nekoliko uredijo gramozno gredo. Seveda bi šlo hitreje, težko pa z omenjeno hitrostjo (1,8 km/h).

Je pa seveda takšna hitrost polaganja tirov impresivna.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Priznati je treba, da tale stroj samo položi tire na že pripravljeno podlago, prav tako se ne dotika ostale infrastrukture (vozna mreža, ...). Pri delih na Koperski progi vsaj še odstranijo stare tire in nekoliko uredijo gramozno gredo.
Pravzaprav ne vemo, kaj so vse delali v tunelu, ali je šlo samo za polaganje zgornjega ustroja ali kaj več. Tipično pa vlak za obnovo proge v najzahtevnješi izvedbi uredi tamponsko plast do določene z načrtom predvidene kvalitete, po potrebi tudi zamakne os tira za nekaj m, položi gredo in seveda tirnice. Po končanem polaganju proga omogoča dokaj visoke hitrosti, za naše razmere neviđeno. Tistih 200 km/h kakor trdi kakšne Discovery sicer verjetno ne drži, sem pa nekoč bral na DB ICE vlaku, da vozijo kakšnih 80 km/h (ampak to je po spomnu, je pa precej hitro za naše pojme) In zmogljivost takega vlaka je recimo do 1,8 km na eno izmeno (8-12 h), seveda odvisno od tipa vlaka. Največji proizvajalec je verjetno Plasser&Thereur, ena od mašin https://www.plassertheurer.com/en/machi ... m-1000-urm.

Dejstvo je, da v naši sošeščini nikjer več ne delajo velikih remontov "na roke" kakor pri nas, še zlasti pa ne "peš", kakor so delali Slovaki med Poljčanami in Dolgo goro. Bo kdo rekel, da je delo s takim vlakom dražje, vendar so zapore nekajkrat krajše.... Kar pa tudi ni od muh.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a mkx »

Moj laični pogled na to, zakaj se na naših tirih ponekod taka zverina pravzaprav ne more uporabiti: ker je zgornji ustroj neustrezen. Kolikor sem lahko opazil, je bilo vsaj včasih (najbrž sedaj te stvari sanirajo) cel kup manjših objektov (recimo prepusti, mostički, ...), ki so pravzarpav segali v zgornji ustroj. In verjamem, da takale mašina nepravilnosti v zgornjem ustroju ne prenaša prav dobro. Pred leti je krožilo po internetu nekaj fotografij, kako so se Avstrijci lotili delati svojo hitro progo Gradec - Beljak ... lepo so spodnji ustroj zaključili z asfaltno plastjo. In nad to plastjo je prišla samo še gramozna greda ustrezne debeline. Na taki trasi pa lahko uporabijo formulo ena tirnega gradbeništva ...

V Karavanškem tunelu pa najbrž ni šlo samo za obnovo zgornjega ustroja (ki bi ga dotična mašina kompletno naredila v parih urah), najbrž so imeli kar nekaj dela tudi s tunelskim obokom, odvodnjavanjem in podobno. Marsikaj so moralo zaključiti pred izgradnjo novega zgornjega ustroja.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Moj laični pogled na to, zakaj se na naših tirih ponekod taka zverina pravzaprav ne more uporabiti: ker je zgornji ustroj neustrezen. Kolikor sem lahko opazil, je bilo vsaj včasih (najbrž sedaj te stvari sanirajo) cel kup manjših objektov (recimo prepusti, mostički, ...), ki so pravzarpav segali v zgornji ustroj. In verjamem, da takale mašina nepravilnosti v zgornjem ustroju ne prenaša prav dobro. Pred leti je krožilo po internetu nekaj fotografij, kako so se Avstrijci lotili delati svojo hitro progo Gradec - Beljak ... lepo so spodnji ustroj zaključili z asfaltno plastjo. In nad to plastjo je prišla samo še gramozna greda ustrezne debeline. Na taki trasi pa lahko uporabijo formulo ena tirnega gradbeništva ...
1) Mi smo unikatna država ker imamo na progi prepuste, drugje tega sploh ne poznajo, izgleda, da je cela Evropa ena puščava, pa še tam imaš suhe struge imenovane "vadi" po katerih nekajkrat na leto voda dere.

2) Za polaganje gornjega ustroja na novih progah se taki vlaki ne uporabljajo, rabijo se za remonte, kjer hočejo imeti čim krajše zapore in ustrezno prevoznost po zaključku del.

3) Kolikor sem videl lastnoočno na terenu in kolikor sem videl na YouTube posnetkih ni nikoli šlo za remont proge z asfaltiranim spodnjim ustrojem, Če bi pa bil, bi ga pač morali razbiti in nanovo urediti planum. Asfaltiranje se uporablja največ kakšnih 20 let. Sam sem to tehniko prvič videl leta 2005 ali 6 v severni Italiji. Večina prog LGV v Franciji ima menda kar klasično zasnovo.

4) Takšen vlak so obilno uporabljali med remontom liške proge na Hrvaškem in verjetno še masrsikje, Swietelsky že ve zakaj ima na hrvaškem podružnico. In verjetno veš, da so hrvaške proge podobno skrpucalo kot naše, no vsaj tolčenec imajo za razred boljši.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj napisal/-a: 10.05.2021, 12:18

Pa pomilsimo, kako se flika na Koprskki progi, reda 400 m na vikend
Ali pa na gorenjki cel teden za 400 m menjave pragov in eno kretnico....

Pa ne da bi uredili vsaj vlak do medvod in od tam naprej avtobus (dejanska potreba po zapori proge na odesku Medvode -Škofja Loka) ker vsi vemo koliko hitrejši je vlak v primerjavi z avtobusom ki pobira še Litostroj in Stegne v popoldanski prometni konici...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Predor Karavanke

Odgovor Napisal/-a 363 »

Skozi predor vozijo ponovno vlaki.

Slika

Slika

Smo pa pred letom 1918. V Sloveniji se uporablja samo nemščina....

Slika

....ali na drugem mestu Sloveščina.

Slika

Čudno, da niso obnovili prvotnega napisa na portalu in podrli bunkerje v čast:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Franc_Jo% ... in%C5%A1ki

Lp
Odgovori