Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, živio. Zakaj so na Slovenski cesti ostale tirnice ? Leta 1951 so rušili Figovec in uredili novo traso. Tire so zabetonirali. Ob ukinitvi tramvaja so ta del samo zalili z asfaltom in zadeva je za bila zaključena. Na Tržaški so bile v sredini kocke, tir je bili v makadamu. Se pravi "mala malca" za pobiranje.
Leta 1947 so imeli zamisel, da bi speljali dva tira. Enega po eni strani do obračališča (kasneje za trolejbus) in nato po drugi strani. Čas je nato "povozil" zamisel. Škoda.
Ne najdem članka, kjer je bilo zapisano kako so tega leta širili Tržaško cesto (na začetku). Ta del je bil včasih ožji (hiše). Upam, da ga ponovno ugledam.
Predvidevam, da so tiste slike "z valjarjem" nastale ob premontaži izogibališča.
Toliko zaenkrat.
LP Igor
Darko, živio. Zakaj so na Slovenski cesti ostale tirnice ? Leta 1951 so rušili Figovec in uredili novo traso. Tire so zabetonirali. Ob ukinitvi tramvaja so ta del samo zalili z asfaltom in zadeva je za bila zaključena. Na Tržaški so bile v sredini kocke, tir je bili v makadamu. Se pravi "mala malca" za pobiranje.
Leta 1947 so imeli zamisel, da bi speljali dva tira. Enega po eni strani do obračališča (kasneje za trolejbus) in nato po drugi strani. Čas je nato "povozil" zamisel. Škoda.
Ne najdem članka, kjer je bilo zapisano kako so tega leta širili Tržaško cesto (na začetku). Ta del je bil včasih ožji (hiše). Upam, da ga ponovno ugledam.
Predvidevam, da so tiste slike "z valjarjem" nastale ob premontaži izogibališča.
Toliko zaenkrat.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Ob dokončanju del na Tržaški cesti.
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
Ob dokončanju del na Tržaški cesti.
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Mislim, da kaj veliko fotografij iz Tržaške ceste pred letom 1947 nimamo. Pač ta del ni bil tako fotogeničen. Obljubljal sem fotografije ob podiranju hiš.
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
Mislim, da kaj veliko fotografij iz Tržaške ceste pred letom 1947 nimamo. Pač ta del ni bil tako fotogeničen. Obljubljal sem fotografije ob podiranju hiš.
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
hvala za izbrskano o trasi po Tržaški cesti.
Sem pa mislil, da bo kaj več o močvirnatem terenu in pogrezanju ceste ter saniranju s skalami in betonskimi plombami.
Nekaj takega, kot je opisano v knjigi Ljubljanski tramvaj avtorja T. Brateta:
citat:
"Po vojni je bila tramvajska proga na Vič deloma prestavljena. Z ureditvijo Tržaške ceste pri tovarni Ilirija je bil cestni ovinek odrezan, cesta pa na novo speljana naravnost in z njo tudi tramvajska proga, Med obema cestama - staro in novo - je nastal manjši nezazidan prostor, kjer je pozneje podjetje Petrol postavilo bencinsko črpalko, prvo na Viču.
Po prestavitvi ceste in tramvajske proge je posebne težave povzročal močvirnat teren, po katerem je bila speljana cesta. Proga se je na tem mestu nenehno pogrezala, vožnja s tramvajem pa je bila neudobna in sunkovita.
Šele po mnogih letih se je tramvajsko podjetje odločilo odpraviti pomanjkljivosti viške proge. Na tem odseku so začasno ukinili promet, odstranili tirnice, v zemljo vgradili skale in betonske plombe ter z vsem tem zapolnili močvirnat teren pod cesto. Vse skupaj so zabetonirali in na to spet položili tirnice. Po tem radikalnem posegu se proga ni več pogrezala."
Ali bi bilo mogoče, da prostovoljne brigade niso leta 1947 opravile najbolje svojega dela ?
Ali bi lahko prosim pogledal v časopise "mnogo let" po letu 1947, da bi izvedeli, kdaj so začasno ukinili promet na viški progi in sanirali močvirnat teren pod tramvajsko progo?
pozdrav
Darko
hvala za izbrskano o trasi po Tržaški cesti.
Sem pa mislil, da bo kaj več o močvirnatem terenu in pogrezanju ceste ter saniranju s skalami in betonskimi plombami.
Nekaj takega, kot je opisano v knjigi Ljubljanski tramvaj avtorja T. Brateta:
citat:
"Po vojni je bila tramvajska proga na Vič deloma prestavljena. Z ureditvijo Tržaške ceste pri tovarni Ilirija je bil cestni ovinek odrezan, cesta pa na novo speljana naravnost in z njo tudi tramvajska proga, Med obema cestama - staro in novo - je nastal manjši nezazidan prostor, kjer je pozneje podjetje Petrol postavilo bencinsko črpalko, prvo na Viču.
Po prestavitvi ceste in tramvajske proge je posebne težave povzročal močvirnat teren, po katerem je bila speljana cesta. Proga se je na tem mestu nenehno pogrezala, vožnja s tramvajem pa je bila neudobna in sunkovita.
Šele po mnogih letih se je tramvajsko podjetje odločilo odpraviti pomanjkljivosti viške proge. Na tem odseku so začasno ukinili promet, odstranili tirnice, v zemljo vgradili skale in betonske plombe ter z vsem tem zapolnili močvirnat teren pod cesto. Vse skupaj so zabetonirali in na to spet položili tirnice. Po tem radikalnem posegu se proga ni več pogrezala."
Ali bi bilo mogoče, da prostovoljne brigade niso leta 1947 opravile najbolje svojega dela ?
Ali bi lahko prosim pogledal v časopise "mnogo let" po letu 1947, da bi izvedeli, kdaj so začasno ukinili promet na viški progi in sanirali močvirnat teren pod tramvajsko progo?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, to kar sem "objavil", je večina še iz spomladanskega brskanja. Verjetno bom nadaljeval od leta 1947 ("Slovenski poročevalec, Ljudska pravica") dalje, vendar še ne vem kdaj. Imam namen najti kaj o "trikotniku" v Mostah in podobnem.
LP Igor
Darko, to kar sem "objavil", je večina še iz spomladanskega brskanja. Verjetno bom nadaljeval od leta 1947 ("Slovenski poročevalec, Ljudska pravica") dalje, vendar še ne vem kdaj. Imam namen najti kaj o "trikotniku" v Mostah in podobnem.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Hvala za obvestilo.
Računamo nate...
Držiš nas v napetosti
pozdrav
Darko
Računamo nate...
Držiš nas v napetosti
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Na italijanski strani ebay.it je v prodaji razglednica Ljubljane s pogledom na nebotičnik in Slavijo s tramvajem in progo pred njima iz začetka štiridesetih let.
Re: Ljubljanski tramvaj
Slučajno pa je v prodaji tudi razglednica, ki pa prikaže malo več ceste in proge.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Ljubljanski tramvaj
UKC Ljubljana prenavlja garažne prostore Reševalne postaje. Med deli so pričakovano naleteli na sledi tramvaja.
Povezava na Twitter račun UKC Lj: https://twitter.com/ukclj/status/1330157446376140804
Posnetek zaslona:
Povezava na Twitter račun UKC Lj: https://twitter.com/ukclj/status/1330157446376140804
Posnetek zaslona:
Aljaž
Re: Ljubljanski tramvaj
Saj ne vem, ali je ta 9 min. filmček že bil objavljen na teh straneh, najde se ga na FB profilu Borka Radeščka. Kadri so očitno bili očitno posneti tik pred upokojitvijo tramvaja, saj se na mnogih opazi fičote, na nekaterih ravno rušijo niz hiš pred Namo, na nekaterih se pa že vidi tudi Kozolec, ki se je gradil l. 1955-57.
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Hvala za tvoj prispevek. Večina filmskega gradiva sem prvič videl. Posebno so zanimivi inserti iz Šiške in Savskega naselja. Je pa filmček za domačo videoteko.
LP Igor
Hvala za tvoj prispevek. Večina filmskega gradiva sem prvič videl. Posebno so zanimivi inserti iz Šiške in Savskega naselja. Je pa filmček za domačo videoteko.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Vrnil se bi na tisti del filma, ki je bil posnet v Šiški. Začne se približno pri 1:30. Malce pred gasilnim domom. Zanimivo je, da se na postaji (Stara cerkev) tramvaj ne ustavi. Predvidevam, da je v času snemanja tu vozil trolejbus ali avtobus. Tir je tako služil le za pristop tramvaja do "krožne proge" (od remize). V filmu tudi ni dela proti Viču in Rudniku. Predvidevam, da je bil filmski material (večji del) posnet v zadnjem letu obratovanja tramvaja. Nekako za spomin.
LP Igor
Vrnil se bi na tisti del filma, ki je bil posnet v Šiški. Začne se približno pri 1:30. Malce pred gasilnim domom. Zanimivo je, da se na postaji (Stara cerkev) tramvaj ne ustavi. Predvidevam, da je v času snemanja tu vozil trolejbus ali avtobus. Tir je tako služil le za pristop tramvaja do "krožne proge" (od remize). V filmu tudi ni dela proti Viču in Rudniku. Predvidevam, da je bil filmski material (večji del) posnet v zadnjem letu obratovanja tramvaja. Nekako za spomin.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
NUK je začel z digitalizacijo fotografskega arhiva Jutra. Med slikami zasledimo tudi prevoz "brodskega" tramvaja št. 15 v Ljubljano.
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-NUDC2141
LP Igor
NUK je začel z digitalizacijo fotografskega arhiva Jutra. Med slikami zasledimo tudi prevoz "brodskega" tramvaja št. 15 v Ljubljano.
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-NUDC2141
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
kot ljubitelj vseh sort tirnih vozil in Lego kock, ter kot Ljubljančan, se mi je zdelo, da sem kar primoran ovekovečiti tramvaj z modelom. Ni nobene potrebe, da opisujem njegovo ozadje, ki nam je vsem bralcem te teme foruma že zelo dobro poznana . Model je dolg 38 Lego čepkov (30 cm), visok 31 čepkov (24 cm) in širok malo preko 11 čepkov (9 cm), podstavek pa 22 krat 52 čepkov (18 cm x 42 cm). Poganja ga standardni Lego System 9V motor, ki tok pobira s tirov, kot pri DC modelnih železnicah. Se razume je model narejen brez navodil in zgolj ob pregledovanju slik. Več o kreaciji si lahko preberete tule.
Vesel sem, da sem se tega projekta lotil prav v letu, ko pravi tramvaj praznuje svojih 120 let!
Lp Luka
kot ljubitelj vseh sort tirnih vozil in Lego kock, ter kot Ljubljančan, se mi je zdelo, da sem kar primoran ovekovečiti tramvaj z modelom. Ni nobene potrebe, da opisujem njegovo ozadje, ki nam je vsem bralcem te teme foruma že zelo dobro poznana . Model je dolg 38 Lego čepkov (30 cm), visok 31 čepkov (24 cm) in širok malo preko 11 čepkov (9 cm), podstavek pa 22 krat 52 čepkov (18 cm x 42 cm). Poganja ga standardni Lego System 9V motor, ki tok pobira s tirov, kot pri DC modelnih železnicah. Se razume je model narejen brez navodil in zgolj ob pregledovanju slik. Več o kreaciji si lahko preberete tule.
Vesel sem, da sem se tega projekta lotil prav v letu, ko pravi tramvaj praznuje svojih 120 let!
Lp Luka