Sklep vlaka
Sklep vlaka
Vprašanje za kolege železničarje. Zadnji teden opažam novo modo na naših progah, in sicer označevanje sklepov na strojnih vlakih in TMDjih brez prikolic s sklepnim signalom. A je to samo slučaj ali se je spet kdo kaj novega spomnil?
MMG, zdaj samo še čakam, da zdrvi Pendolino s sklepnim signalom skozi postajo.
MMG, zdaj samo še čakam, da zdrvi Pendolino s sklepnim signalom skozi postajo.
Vsa ta zmešnjava nastaja zaradi uvajanja novih predpisov, ki že veljajo, a se ne uporabljajo (Signalni pravilnik)! Po starem Sig. pravilniku je potrebno tudi lokomotivski vlak označiti s sklepnim signalom (27. čl. , 2. sprememba iz leta 1985), kar pa ne velja za vlake v sestavi motornih garnitur. Novi Sig. pravilnik pa tega ne predvideva več.
Da bi bila zmeda še večja, je bilo v zadnjih letih izdanih tudi kar nekaj odredb na to temo, seveda v smislu danes tako, jutri drugače!
Nikoli ne bom pozabil prijave vlak. odpravnika postaje Lb, češ da sem strojni vlak iz omenjene postaje podnevi odpeljal brez sklepnega signala. Seveda je imel prav, le pozabil je, da je takemu vlaku oddal sig. z. odhod!
Še en primer iz postaje Lb Zalog. Opravljal sem doprego nekemu vlaku, nakar sem opazil, da premikač na zadnjo stran doprežne lok. namešča sklepni signal. Opozoril sem ga, da to ni prav in ga vprašal, kdo mu je to naročil. Njegov odgovor je bil, da mu je to naročil zunanji vl. odpravnik.
Seveda se strinjam z gornjim postom, da je nameščanje sklepnih signalov na lokomotivske vlake popoln nesmisel! Prav tako je nesmiselno nameščanje sklepnega signala na vlake, ki vozijo v sestavi motornih garnitur.
Da bi bila zmeda še večja, je bilo v zadnjih letih izdanih tudi kar nekaj odredb na to temo, seveda v smislu danes tako, jutri drugače!
Nikoli ne bom pozabil prijave vlak. odpravnika postaje Lb, češ da sem strojni vlak iz omenjene postaje podnevi odpeljal brez sklepnega signala. Seveda je imel prav, le pozabil je, da je takemu vlaku oddal sig. z. odhod!
Še en primer iz postaje Lb Zalog. Opravljal sem doprego nekemu vlaku, nakar sem opazil, da premikač na zadnjo stran doprežne lok. namešča sklepni signal. Opozoril sem ga, da to ni prav in ga vprašal, kdo mu je to naročil. Njegov odgovor je bil, da mu je to naročil zunanji vl. odpravnik.
Seveda se strinjam z gornjim postom, da je nameščanje sklepnih signalov na lokomotivske vlake popoln nesmisel! Prav tako je nesmiselno nameščanje sklepnega signala na vlake, ki vozijo v sestavi motornih garnitur.
LP
Ja res je zmeda. Okrožnica tam nekje okoli leta 2000 določa (drugače kot Signalni pravilnik), da strojni vlaki podnevi ne rabijo imeti označenega sklepa (ponoči ena ali dve rdeči luči), potniški vlaki v klasični sestavi pa morajo vedno imeti sklepni signal. In tako se je tudi lep čas delalo, sedaj pa ... sem mislil, če je spet kakšna nova okrožnica, ki je še nisem videl.
MMG, periodični izpiti se bližajo, pa je verjetno kdo v Signalnem pravilniku prebral, kako in kaj ... Okrožnice pa tam ni.
MMG, periodični izpiti se bližajo, pa je verjetno kdo v Signalnem pravilniku prebral, kako in kaj ... Okrožnice pa tam ni.
Lokomotivski vlak in doprežna lokomotiva podnevi ne potrebujeta sklepne odsevne ploščice,ponoči pa se označi lokomotivski vlak in doprežna lokomotiva z dvema rdečima ali (če ena ne deluje) eno rdečo lučjo. Sem pa opazil,da veliko vlakov vozi z dvema sklepnima ploščicama, še huje pa, z sklepno ploščico na predzadnjem in zadnjem vagonu. Nedopustno.
Ah @cokla, če sta na zadnjem vagonu dve sklepni ploščici, ni po mojem nič narobe, le bolj opazni sta - vsekakor bolje, kot ena, ki je skrita za odbojnikom. Sklepni signal med vlakom pa je že bolj sporna zadeva.
Zadnjič spremenil 541, dne 16.10.2007, 18:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Sklepni signal
Nedavno sem se mudil v Italiji. Tam uporabljajo za sklep dvoje rdečih utripajočih luči.....
Re: Sklepni signal
Dirigent napisal/-a:Nedavno sem se mudil v Italiji. Tam uporabljajo za sklep dvoje rdečih utripajočih luči.....
Tudi pri nas je bil pred leti sklep označen z utripajočo rdečo lučjo pa so le te zamenjali zaradi velike teže in težkega vzdrževanja pa tudi kraje o se dogajale tam okoli Pivke.Z vlaka ,ki je stal pred signalom so ukradli sklepni signal.Kasneje so jih več menda našli v bližnji diskoteki in so jim služili kot light show.
Strojevodja je bil za tisto sklepno svetilko ravno toliko odgovoren, kot je sedaj za ploščico.Regan 664 napisal/-a:In ti svetlikajoči se svetlobni sklepni signali baje niti niso bili tako poceni. Pa še strojevodja je odgovarjal zanj. ..........
Pojasnilo:
Takratna sklepna svetilka, kot današnja sklepna ploščica, sta inventar lokomotive. Nekaj so jih dolžile tudi postaje. Strojevodja je moral paziti le (in mora tudi sedaj), da je bila pri prevzemu lokomotive vedno na lokomotivi. Če je bila lokomotiva na vlaku, potem je za njo bilo odgovorno postajno osebje.
Po končani vožnji vlaka, oz. pri menjavi lokomotiv, je strojevodja moral vedno zahtevati, da se vrne sklepna svetilka na lokomotivo.
To velja tudi še dandanes. Razlika je le v tem, da je sama vrednost sklepne svetilke bila velika, napram sedanjim sklepnim ploščicam. Poleg tega je teh sklepnih ploščic veliko več kot lokomotiv in se valjajo takorekoč vsepovsod. Zato tudi ni toliko hrupa, če kdaj na lokomotivi manjka.
Še kot zanimivost. Za vsako najdeno sklepno svetilko se je izplačevala nagrada. ....... Koliko?
Približna vrednost enega zaboja piva. press
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Pri nas pa se svetilke valjajo povsod (tako da se vidi kdo ima denar )
Vceraj sem se ustavil na Opcinah za kavico. Na plocniku jih je bilo vsaj sest, in par jih je bilo tudi prizganih.
Vceraj sem se ustavil na Opcinah za kavico. Na plocniku jih je bilo vsaj sest, in par jih je bilo tudi prizganih.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Ko se toliko govori o utripajočih sklepnih svetilkah in preprostih odsevnih ploščicah imam eno načelno vprašanje. Ali je za sklepne signale predpisana vidnost, ali je njegova funkcija zgolj označevanje sklepa vlaka. Utripajoče svetilke so namreč vidne na nekaj sto in več metrov, dočim se v ploščico ponoči verjetno prej zaletiš, kot pa jo opaziš, še zlasti ko je umazana.
Pa še to. Vsi potniški vagoni imajo 2 rdeči sklepni luči. Kakšen je razlog, da se na območju SŽ uporabljajo sklepni signali, drugod pa sklepne luči.
Hvala za morebitni odgovor
Ljubitelj
Pa še to. Vsi potniški vagoni imajo 2 rdeči sklepni luči. Kakšen je razlog, da se na območju SŽ uporabljajo sklepni signali, drugod pa sklepne luči.
Hvala za morebitni odgovor
Ljubitelj