Nekaj malega iz Istre

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Nekaj malega iz Istre

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Enega od zadnjih lepih vikendov sem izkoristil za dvodnevni izlet v Istro, kjer sem med drugim poleg mnogih naredil tudi nekaj fotografij, ki se ticejo železniškega podrocja.

Pa začnimo z Istrsko progo, ki prihaja iz Slovenije in ni (še) povezana v Hrvaško železniško omrežje Prva postaja je Buzet, ki pa je od mesta kar precej oddaljena.

Slika
zapornice čez istrsko progo na cesti iz Buzeta v Čičarijo in naprej v Rijeko

Slika
pogled po progi proti postaji Buzet in v smeri proti Lupoglavu se spušča z 21 promili

Slika
pogled proti Sloveniji in Kraškemu robu čez katerega se proga spušča

Slika
steber in izolatorji nizkonapetostne komunikacijske povezave, ki se uporablja pri upravljanju te proge

Slika
razgled na Istro z goro Učko v ozadju s platoja za postajo Buzet

Slika
postaja "Buzet"

Slika
star vagon v bližini postaje Buzet služi kot smerokaz za planinsko pot na Žbevnico

Slika
ročne zapornice so na tej progi kar pogoste, te se upravljajo s postaje Buzet saj stojijo v neposredni bližini na cesti ki vodi do hiš na drugi strani proge, nasproti postaje Buzet

V Istri je bila še ena zelo zanimiva ozkotirna železnica Parenzana, ki je potekala od Trsta do Poreča in bila načrtovana, da bo podaljšana do Rovinja. Sledi nekaj slik z ostankov te proge.

Slika
nekdanja postaja Livade na Parenzani, opuščeni ozkotirni progi od Trsta do Poreča

Slika
ob postaji Livade so še vedno železniški pragovi s Parenzane

Slika
pojasnevalna tabla v bližini poslopja nekdanje postaje Livade z vrisanim potekom te zanimive proge in podatki o njej

Slika
trasa nekdanje ozkotirne proge Parenzane slikana iz Motovuna, trasa se je vzpenjala na Istrsko planoto tam kjer se sedaj vidi belo makadamsko cesto

Slika
nekdanja postaja na Parenzani v Poreču je bila zadnja na tej progi, ki so jo nameravali podaljšati do Rovinja

Sledi v sedemdesetih (?) letih opuščena normalnotirna proga med Kanfanarjem in Rovinjem, katere ostanki so dobro vidni še danes in v bistvu proga po ukinitvi sploh ni bila demontirana, razen na nekaj krajših odsekih, kjer so na mestu trase kaj zgradili.

Slika
nadvoz nad Istrsko magistralo (staro) pri Baderni kjer je lepo videti ohranjene tirnice

Slika
še en pogled na isti nadvoz iz smeri Kanfanarja proti Rovinju, na obeh straneh se proga izgublja v neprehodnem ščavju

Slika
ostanek nosilca telekomunikacijske povezave

Slika
v gostem rastlinju je vsake toliko časa opaziti tirnice

Slika
še lepši ostanki, sem enega hotel vzeti za sponim pa sem si premislil, naj ostane tako

Slika
kar dobro bi jo bilo potrebno otrebiti rastlinja za ponovno uporabo

Slika
lepo ohranjen del par kilometrov pred Rovinjem

Slika
"potni prehod" malo pred Rovinjem

Slika
ruševine "tehniške in kulturne dediščine"

Slika
proga in kilometerski kamen z že izbrisano številko

Slika
smo že blizu morja

Slika
Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj

Slika
kurilnica na postaji Rovinj

Slika
nekdanja postaja Rovinj je zelo lepo ohranjena, tam kjer je zdaj trava so bili nekdaj peroni

Slika
nekdanji prvi peron postaje Rovinj sedaj gosti "Grill", kjer se lahko po raziskovanju proge dobro okrepča.

Toliko od mene, žal je dva dni premalo časa za bolj podrobno raziskovanje teh zanimivih prog. Več o Rovinjski progi in veliko slik z nje je bilo nekaj mesecev nazaj objavljeno tudi na Hrvaškem forumu, kjer je skupinica forumašev prehodila skoraj celotno traso in našla še več zanimivih ostankov.

L.P.
Miha
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Super fotke, dobre si naredu! Edino na začetku si se mal zmotu, k si napisu, da gre proga proti Reki. Gre proti Puli, najbrž si se zatipku. LP
LP
Izidor
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a marklinfan »

res lepe slikice =D> ... koliko km proge pa je potem še "dokaj" ohranjene, oz. je še položenih tirov? :train2 to se vidi kolko hrvati skrbijo za kulturno dediščino in turizem. Dokler je delal je blo kj pa treba blo začet ulagat pa konc. Škoda, proga je res enkratna.
Uporabniški avatar
Dare
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 14.03.2007, 14:47
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Dare »

Odlične fotke :applause :!: .
Istra je bila njega dni kar dobro prepredena z železniškimi progami.
Kaj pa proga Lupoglav - Raša - Štalije, kolikor mi je znano tudi tu že dolgo ni vozil noben vlak :?:
Morda kdo ve ali imajo hrvati namen še kdaj oživiti to progo, ali bo doživela enako usodo kot proga proti Rovinju :?:

.
Lep pozdrav - DARE
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Bravo =D> =D> =D> lepe slike.Kar velik del si si vzel za samo dva dni raziskovanja.
Tisti tir, ki ga imajo, pa Istrijani kar zgledno vzdržujejo.
jure80 napisal/-a:Super fotke, dobre si naredu! Edino na začetku si se mal zmotu, k si napisu, da gre proga proti Reki. Gre proti Puli, najbrž si se zatipku. LP
Izidor...CESTA gre proti Reki in ne (še) železnica...preberi še enkrat 8)
LEP DAN
Igor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

=D> =D> =D> =D>
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
ICE 3
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 01.01.2008, 18:59
Kraj: okolica Brežic

Odgovor Napisal/-a ICE 3 »

Pohvale vredne fotke!!! =D> =D> =D> =D> =D>
LP
Jernej
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Morje vabi. 8)
Zelo lepe fotke. :)
Slika
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Kaj pa proga Lupoglav - Raša - Štalije, kolikor mi je znano tudi tu že dolgo ni vozil noben vlak
Morda kdo ve ali imajo hrvati namen še kdaj oživiti to progo, ali bo doživela enako usodo kot proga proti Rovinju
V Rašo so v zadnjih letih vsaj dvakrat vožnjo z vlakom organizirali Tržačani (združenji Ferstoria in Il Centro). Izlet je res nekaj posebnega, peljali smo smo se iz Buzeta do Raše s "Švedom", nato pa smo si z avtobusom ogledali (nekdanje) pristaniške in rudniške naprave v Štalijah in Raši ter mesto Labin, ki je tudi zelo prijetno. Na progi sicer prometa praktično ni, nekaj vagonov peljejo občasno do Kršana, tako da smo imeli progo čisto zase in po mili volji fotografirali. Se splača pozanimat, če bo kdaj še kakšna podobna priložnost.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

igor72 napisal/-a:Bravo =D> =D> =D> lepe slike.Kar velik del si si vzel za samo dva dni raziskovanja.
Tisti tir, ki ga imajo, pa Istrijani kar zgledno vzdržujejo.
jure80 napisal/-a:Super fotke, dobre si naredu! Edino na začetku si se mal zmotu, k si napisu, da gre proga proti Reki. Gre proti Puli, najbrž si se zatipku. LP
Izidor...CESTA gre proti Reki in ne (še) železnica...preberi še enkrat 8)
Res je, sm še enkrat prebral. Se opravičujem :oops:
LP
Izidor
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Hvala, proga Lupoglav - Štalije pa tudi pride enkrat na vrsto, sem sicer pred dvema letoma bil v Štalijah in Kršanu a nisem slikal. Proga se uporablja le občasno za potrebe kamnoloma v Kršanu in občasne organizirane prevoze skupin, ki jih zanima železnica (npr. vlak z Italijanskimi turisti) kot je že omenil Čišo. Naprej od Kršana pa se železnica že dolgo ni uporabljala, tam pa se je tudi odcepil en krak proti rudniku v Raši a mislim, da je demontiran. Tudi o tej progi je veliko napisanega na hrvaškem forumu. Proga bi se lahko uporabljala v turistične namene (npr. za vožnjo z drezinami), saj poteka po zanimivi pokrajini, takoj za Lupoglavom prečka dolino Vele Drage (kamniti stolpi), nato teče po vznožju Učke od koder je lep pogled na Istrsko pokrajino in Čepičko polje, nazadnje pa gre po dolini reke Raše, kjer ni ceste in naselij ter konča v ob morju v Štalijah.

L.P.
Miha
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Je mogoče tukaj strojevodja, ki pelje na relaciji LJ - Pula - LJ, ter ima možnost iz kabine posneti vso vožnjo v obe smeri?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Brižitka 363 napisal/-a:Je mogoče tukaj strojevodja, ki pelje na relaciji LJ - Pula - LJ, ter ima možnost iz kabine posneti vso vožnjo v obe smeri?
Kolikor vem , slovenski strojevodje ne vozijo več v Pulo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Pa do Rakitovca oz. Buzeta?
Je kakšna možnost, da bi dobili film, posnet iz kabine na tej relaciji (LJ - Pula - LJ?)
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Brižitka 363 napisal/-a:Pa do Rakitovca oz. Buzeta?
Je kakšna možnost, da bi dobili film, posnet iz kabine na tej relaciji (LJ - Pula - LJ?)
SV Divača.Povprašaj tam.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori