Parenzana, železnica za vse čase!
Parenzana, železnica za vse čase!
Izšla je nova knjiga o železnici katere avtor je g. Tadej Brate, knjiga ima naslov: Parenzana, železnica za vse čase! oz. zgodovina železnice Trst - Poreč; v treh razlilčnih izdajah: v slovenščini, italijanščini in angleščini. Velikost in obseg dela je enak knjigi istega avtorja "Zadnje parne lokomotive na Slovenskem".
Cena 20 Evrov (brez poštnine).
Dobite jo zaenkrat le pri avtorju.
M.
Cena 20 Evrov (brez poštnine).
Dobite jo zaenkrat le pri avtorju.
M.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Draga Parenzana
Še ena zelo dobra knjiga o progi Trst - Poreč, avtor Giulio Roseli.
Prva izdaja v italijanščini leta 1987, leta 2002 prevedena v slovenščino in hrvaščino. Knjiga ima 320 strani.
Tudi za to knjigo lahko rečem, da je super!
Prva izdaja v italijanščini leta 1987, leta 2002 prevedena v slovenščino in hrvaščino. Knjiga ima 320 strani.
Tudi za to knjigo lahko rečem, da je super!
Sebastian
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
v omenjeni knjigi sem naletel na podatek ko g. Brate v začetku knjige, ko govori o g. Komarju, navaja "več let je preživel v odstavljanih tovornih vagonih na nekdanji opuščeni ruski železnici za Bežigradom v Ljubljani"
Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?Hvala za odg.
Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?Hvala za odg.
Verjetno misli na obvozno progo med Dravljami in Vodmatom, ki je potekala cez ozemlje Bezigrada, gradili pa so jo tudi ruski ujetniki -> http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=3425gapi_1 napisal/-a: Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?
Nekaj o Parenzani tudi v tem linku.
http://www.rex-mk.si/parencana/naslovna.html
http://www.rex-mk.si/parencana/naslovna.html
...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
Takole piše v knjigi avtorja Giulia Roselli-a (1967)"La ferrovia Trieste-Parenzo":gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
"Leta 1903 je firma Komarek predala avstrijskim železnicam v uporabo vagon na parni pogon (automotrice). Bil je dvoosni vagon s 16. sedeži in je vozil na liniji Trst - Poreč do leta 1906, ko je bil prerazporejen v "Pinzgauer Lokalbahn", kjer je bil v obratovanju do leta 1929."
In še slikca iz zgoraj navedene knjige:
LEP DAN
Igor
Igor
...zanimivo, kolikor je razbrati iz voznega reda Parenzane iz leta 1905, je omenjeni voz to leto še vozil na relaciji Buje - Poreč, čeprav je ta del trase precej bolj razgiban. G. Brate v knjigi tudi navaja, da je voz bil sposoben doseči hitrost 35 km/h. Zanimivi so tudi nekateri drugi podatki - moč stroja okoli 100 KM, grelna površina kotla 7 m2, tlak v kotlu 14 barov...
Je pa vozni red iz leta 1905 zanimiv tudi zato, ker prikazuje, da so čas šteli le od 1:00 do 12:59. Mmg, nikjer v VR pa nisem opazil razlage oz. opombe ali veljajo vozni časi za AM ali PM. (primer tudi VR iz 1904, iz hrvaškega foruma)
Je pa vozni red iz leta 1905 zanimiv tudi zato, ker prikazuje, da so čas šteli le od 1:00 do 12:59. Mmg, nikjer v VR pa nisem opazil razlage oz. opombe ali veljajo vozni časi za AM ali PM. (primer tudi VR iz 1904, iz hrvaškega foruma)
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Dampftriebwagen- vagon z parnim pogonom se je uporabljal tudi na drugih progah. Zanimiv je Kittel:gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
http://www.stenvalls.com/shop/?artnr=EK+106
Trix model:
Sandi imaš prav, sem dodal še eno sliko:
Zadnjič spremenil sebastiant, dne 19.01.2009, 22:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Sebastian