Proga do Brnika je še daleč in se bi odcepila pred Domžalami in potem nazaj proti Kranju. Torej ne, vse ostane kot je sedaj.
Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Proga do Brnika je še daleč in se bi odcepila pred Domžalami in potem nazaj proti Kranju. Torej ne, vse ostane kot je sedaj.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
V mislih sem imel progo, ki je planirana, da bi se zgradila čez letališče (vem, da je niso prikazali v posnetku, sam sem jo imel v mislih).
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
In zakaj bi vozili mednarodni čez letališče, medtem ko ostali potniški ne? Razmišljaj širše, komu je najprej namenjeno letališče? Koliko mednarodnih vlakov pa gre čez letališče v Zürichu? Ko že ravno hodiš tja gor. Preveč ozkogledno razmišljaš.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Proga čez letališče so mokre sanje tistih, ki mislijo, da mora vsaka država iz principa imeti železnico do letališča. Res je, da so že za časa jugoslavije imeli plane o novi vzopredni hitri progi, ampak takrat je bil koridor Jesenice-Beograd najpomembnejši koridor v državi, zdaj ni.
Prav je, da so se odločili za dvotirno progo v trasi obstoječe z nadgradnjami hitrosti, saj je proga dosti krajša, ter bolj poseljena. S tem bodo prebuvalci ob progi dobili dosti višji standard storitve, mednarodni vlaki enako hitri (LJ-Kranj 14,5min), ter vzdrževanje ene probe bo cenejše kot dveh vzporednih. Proga Kranj-Brnik-Ljubljana bi tako bila za lokalne potnike med Kranjem in Ljubljano neuporabna saj bi bola daljša, mednarodni vlaki pa bi za brezveze drveli 250km/h, da bi po daljši progi prišli istočasno kot po teh krajši z 160km/h. Za tistih nekaj potnikov se lahko komot uredi avtobus vsako uro, denar za nove proge pa bi bil dosti bolj koristen kje drugje, npr. Brezovica-Vrhnika, Borovnica-Postojna, Ljubljana-Celje(Maribor)...
Zraven vseh zgornjij razlogov pa železnivi do letališča nasprotujem tudi zato, ker je letališče vsaj kar se tiče potovanja po srednji evropi direktna kunkorenca železnici. Morali bi vlagati dosti več v mednarodne hitre povezave, ne pa v letala.
Prav je, da so se odločili za dvotirno progo v trasi obstoječe z nadgradnjami hitrosti, saj je proga dosti krajša, ter bolj poseljena. S tem bodo prebuvalci ob progi dobili dosti višji standard storitve, mednarodni vlaki enako hitri (LJ-Kranj 14,5min), ter vzdrževanje ene probe bo cenejše kot dveh vzporednih. Proga Kranj-Brnik-Ljubljana bi tako bila za lokalne potnike med Kranjem in Ljubljano neuporabna saj bi bola daljša, mednarodni vlaki pa bi za brezveze drveli 250km/h, da bi po daljši progi prišli istočasno kot po teh krajši z 160km/h. Za tistih nekaj potnikov se lahko komot uredi avtobus vsako uro, denar za nove proge pa bi bil dosti bolj koristen kje drugje, npr. Brezovica-Vrhnika, Borovnica-Postojna, Ljubljana-Celje(Maribor)...
Zraven vseh zgornjij razlogov pa železnivi do letališča nasprotujem tudi zato, ker je letališče vsaj kar se tiče potovanja po srednji evropi direktna kunkorenca železnici. Morali bi vlagati dosti več v mednarodne hitre povezave, ne pa v letala.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Koridor Jesenice - Beograd še vedno obstaja, saj gre za del panevropske železniške proge do Soluna. Zapleta se le pri naši ozkotirnih pogledih in močnem okoljskem lobiju, ki na račun nenehnih pomislekov, ugovorov in pritožb zavira smelejše načrte. Seveda le do tedaj, ko jim iz državne blagajne kaj ne kapne v žep, potem utihnejo. Sicer pa sta tovorni in potniški promet prioritetna za vse razvite države. Mi seveda ne sodimo mednje, zato bomo še naprej zadovoljni, če nam uspe v 10. letih zgraditi 50 km kolikor toliko sodobne železniše proge.Olalala napisal/-a: ↑30.06.2024, 11:10 Proga čez letališče so mokre sanje tistih, ki mislijo, da mora vsaka država iz principa imeti železnico do letališča. Res je, da so že za časa jugoslavije imeli plane o novi vzopredni hitri progi, ampak takrat je bil koridor Jesenice-Beograd najpomembnejši koridor v državi, zdaj ni.
Prav je, da so se odločili za dvotirno progo v trasi obstoječe z nadgradnjami hitrosti, saj je proga dosti krajša, ter bolj poseljena. S tem bodo prebuvalci ob progi dobili dosti višji standard storitve, mednarodni vlaki enako hitri (LJ-Kranj 14,5min), ter vzdrževanje ene probe bo cenejše kot dveh vzporednih. Proga Kranj-Brnik-Ljubljana bi tako bila za lokalne potnike med Kranjem in Ljubljano neuporabna saj bi bola daljša, mednarodni vlaki pa bi za brezveze drveli 250km/h, da bi po daljši progi prišli istočasno kot po teh krajši z 160km/h. Za tistih nekaj potnikov se lahko komot uredi avtobus vsako uro, denar za nove proge pa bi bil dosti bolj koristen kje drugje, npr. Brezovica-Vrhnika, Borovnica-Postojna, Ljubljana-Celje(Maribor)...
Zraven vseh zgornjij razlogov pa železnivi do letališča nasprotujem tudi zato, ker je letališče vsaj kar se tiče potovanja po srednji evropi direktna kunkorenca železnici. Morali bi vlagati dosti več v mednarodne hitre povezave, ne pa v letala.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Železniška zanka KR-Brnik-LJ-KR (priključek na kamniško progo) je še kako utemeljena. Ne gre zgolj za letališče, ampak tudi za regijsko povezljivost, saj se prebivalstvo ob progi lahko na delo, v šolo ali po opravkih vozi z železnico. Samo letališče je tukaj sekundarnega pomena. A kot vedno, smo vsaj desetletje prepozni.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
brzič napisal/-a: ↑07.07.2024, 12:44Železniška zanka KR-Brnik-LJ-KR (priključek na kamniško progo) je še kako utemeljena. Ne gre zgolj za letališče, ampak tudi za regijsko povezljivost, saj se prebivalstvo ob progi lahko na delo, v šolo ali po opravkih vozi z železnico. Samo letališče je tukaj sekundarnega pomena. A kot vedno, smo vsaj desetletje prepozni.
Ob predlagani trasi Domžale - Brnik - Kranj praktično ni večjih krajev, katerih prebivalstvo si seveda želi boljših načinov za vsakodnevno prevažanje proti Ljubljani (Mengeš, Komenda, Šenčur, ... so majhni kraji). Kar je vredno povezovati (in to povezujejo tudi drugod po Evropi), so večji kraji, npr Kranj, Škofja Loka ... ki sta že ob progi. Kar v Evropi počnejo, je razvoj satelitskih mest (kot so Domžale, Mengeš, Medvode, ...) v bližini obstoječih železniških prog. In tam poselitev zgoščujejo (ja, blokovska naselja), česar pri nas nismo sposobni narediti (ker urbanizacija že kakšnih 30 let poteka popolnoma stihijsko in enormno veliko število občin tega prav nič ne izboljšuje; tudi uvedba regij problema morda ne bi rešila, saj bi precej verjetno prostorsko načrtovanje ostalo v domeni občin).
Druga težava je, da se trase proge Ljubljana - Kamnik na odseku do Domžal praktično ne da poravnati toliko, da bi čisto zares omogočala vožnje z visoko hitrostjo (160km/h to še ni čisto), saj praktično v celitnem odseku poteka po pozidanih področjih, tu ima tudi nekaj zelo ostrih ovinkov (npr. A stran postaje Domžale, dvojni ovinek na spustu od postajališča Ježica do mosta preko Save), ki bi jih bilo težko poravnati (vsaj Domžalski je že tak zaradi pozidanosti, spust mimo Ježice bi zahteval izgradnjo novega nasipa). Šele na novograjenem odseku (od Domžal mimo Mengša proti Brniku in naprej na Zlato polje) bi se lahko s primerno umestitvijo v prostor doseglo dovolj poravnano traso za doseganje višjih hitrosti. In še zadnja težava: navezava nove trase na obstoječo progo proti Jesenicam bi bila precej daleč od Kranja (zaradi spusta nove proge v "kanjon" reke Save), kar bi pomenilo dve nepovezani postaji za eno manjše mesto (Kranj), kar bi potovanje potnikov iz Kranja tako proti Ljubljani kot proti Jesenicam precej zakompliciralo.
LP, Metod
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Je kar tezko gledat ta video, upam da mi ga rata ob priliki pogledati v celoti, zdajle sem ga samo malo preletel... Ko je nek gospod zacel govoriti o 100m scitnem pasu zaradi enosmerne napetosti planirane zeleznice sem kar zaprl video Mi je zal tudi da se nisem uspel udeleziti razprave v Siski, ki je "moja obcina", me zanima glede cesa vse so protestirali sokrajani... ker je ocitno da vsi gledajo samo nase, pa se to z neutemeljenimi razlogi...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Ta "nek gospod" je znan snovalec žičnice namesto železnice v Koper prof. dr. Jože Duhovnik. Izgleda, da počasi zamenjuje pojme, kajti govoriti o elektromagnetnem sevanju pri enosmernem toku je malce bosa. Elektromagnetno sevanje je namreč povezanmo s spremeljivim električnim ali magnetnim poljem z določenimi frekvencami od teh v omrežju 50 Hz preko raznih radijskih EM valov z valovnimi dolžninami med km in mm do svetlob raznih valovnih dolžin in vse do rentenskih in gama žarkov z valovnimi dolžinami do nm. Enosmerno polje pa povzroča statično električno in magnetno polje, ki smo mu pa izpostavljeni na vsej zemlji, saj bi brez magbnetnega polje ne bilo življenja na zemlji. Kakor sem razumel tega strokovnjaka, univewrzitetnega profesorja, je pravzaprav mislil na zaščito pred blodečimi tokovi in malce pobrkljal stvari. O zaščiti pred blodečimi tokovi bo pa marsikdo na forumu vedel več od mene.Ko je nek gospod zacel govoriti o 100m scitnem pasu zaradi enosmerne napetosti planirane zeleznice sem kar zaprl video
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Aja to je on, sploh ga nisem spoznal, hah... no, sej zdaj je vse logicno ja...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Na skyscrapercity forumu je nekdo objavil sliko deponiranega tolcenca ob gorenjski progi pri magistrovi cesti. Kot kaze to sovpada s planirano obnovo in zaporo proge ki bo do konca avgusta.. koncno se premika...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
to je samo redno vzdrževanje,ne bo nobene nadgradnje
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
No, če bo to samo redno vzdrževanje naj me koklja brcne. Bo kar pošteno delo, sem sam opazil kupe materiala, tirnice, pragove od Šiške navzgor. Sicer je pa proga v žalostnem stanju, večinoma od Šk. Loke/kretnica proti Kranju 30 km/h, po posodobljeni progi ob Savi od Kranja proti Podnartu pa tudi kar nekaj omejitev 30 km/h. Ni kaj poštena modernizacija, da so sprožili vse možne plazove.... Toda ta del ne bo v rednem vzdrževanju, saj so problem plazovi in ne proga.to je samo redno vzdrževanje,ne bo nobene nadgradnje
Je pa zanimivo, od Radovljice nekako naprej so na progi nove table za hitrosti, kar spodobna poživitev prometa, toda kaj pomaga če so vsepovsod do Radovljice omejitve 30 km/h....