Črnuški most
Re: Črnuški most
No, če jih boš kdaj našel bi te res prosil da jih objaviš.
Kako pa je z tem arhivom? Jaz nisem ravno seznanjem s tem, ampak sej stvari iz tam niso doseglive vsakemu človeku, ne? Rabiš kakšno potrdilo, al kako?
Knjige o tem področju pa za zdaj še ni, ne? Razen Ljubljansko posavje v ljudski revoluciji...
Kako pa je z tem arhivom? Jaz nisem ravno seznanjem s tem, ampak sej stvari iz tam niso doseglive vsakemu človeku, ne? Rabiš kakšno potrdilo, al kako?
Knjige o tem področju pa za zdaj še ni, ne? Razen Ljubljansko posavje v ljudski revoluciji...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
Arhiv je dosegljiv vsakemu, tudi državljanom drugih držav. Seveda se pa moraš držati reda in to izjavo tudi podpisati.
Ni pa tako, da boš prišel v arhiv in rekel: "Dajte mi vse, kar imate o črnuškem mostu". Tako ne boš dobil nič. Na žalost takšnih arhivov ni. Vedno moraš prej pogruntati, v kateri zbirki je kakšen načrt, dopis. Zato pa moraš najprej dobro preštudirati popis gradiva, ki ga hrani določen arhiv.
Jaz sem se moral v državnem arhivu na Dunaju skregati, da sem lahko naročil gradivo v zvezi s pesniškim viaduktom. Doktor, ki je zadolžen za železniško gradivo me je enostavno odslovil, češ da so vse gradivo, ki je nižje od Šentilja poslali v bivšo Jugoslavijo. Šel sem v njihov sistem iskanja gradiva na internetu in našel 6 ali 7 zadetkov. Drugi dan sem prišel tako oborožen v arhiv, naročil gradivo in naslednji dan že gledal gradivo.
Celovite knjige res še ni, ne sme te pa zavesti rdeča zvezda na ovojnici knjige, ki jo navajaš...
Če bi jo odprl, bi videl da se začne z rimsko dobo
Čeprav je res, da je večina knjige o času WW 2.
Recimo v knjigi: Na levem bregu Save, Ljubljana 1982 lahko najdeš celo takšnole fotko (ki sigurno ni iz časa WW 2)
Ni pa tako, da boš prišel v arhiv in rekel: "Dajte mi vse, kar imate o črnuškem mostu". Tako ne boš dobil nič. Na žalost takšnih arhivov ni. Vedno moraš prej pogruntati, v kateri zbirki je kakšen načrt, dopis. Zato pa moraš najprej dobro preštudirati popis gradiva, ki ga hrani določen arhiv.
Jaz sem se moral v državnem arhivu na Dunaju skregati, da sem lahko naročil gradivo v zvezi s pesniškim viaduktom. Doktor, ki je zadolžen za železniško gradivo me je enostavno odslovil, češ da so vse gradivo, ki je nižje od Šentilja poslali v bivšo Jugoslavijo. Šel sem v njihov sistem iskanja gradiva na internetu in našel 6 ali 7 zadetkov. Drugi dan sem prišel tako oborožen v arhiv, naročil gradivo in naslednji dan že gledal gradivo.
Okmod napisal/-a: Knjige o tem področju pa za zdaj še ni, ne? Razen Ljubljansko posavje v ljudski revoluciji...
Celovite knjige res še ni, ne sme te pa zavesti rdeča zvezda na ovojnici knjige, ki jo navajaš...
Če bi jo odprl, bi videl da se začne z rimsko dobo
Čeprav je res, da je večina knjige o času WW 2.
Recimo v knjigi: Na levem bregu Save, Ljubljana 1982 lahko najdeš celo takšnole fotko (ki sigurno ni iz časa WW 2)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Črnuški most
Aha tako je s tem arhivom. Hvala za slliko, očitno sava takrat še ni bla tko umazana Bom se mal poglobil v te stvari. Če pa najdeš kake slike pa le ne pozabi objavt
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
Slike so izginile
Obnavljam, kar je možno na enostaven način...
Celo boljša reprodukcija kot je bila dodana prvotno v tekst
Ferdinand Runk (risar), Josef Eder (1824) (založnik), Karl Postl (grafik)
iz zakladov Narodnega muzeja Slovenije
Še fotka kipa Janeza Nepomuka...
Izgleda, da so vse pokradli
Obnavljam, kar je možno na enostaven način...
železocestnik napisal/-a:
NOVI VEK
18.stoletje
Leta 1713 so pripravili načrte za popravilo celotne trase glavne prometne smeri Dunaj-Trst oz. Dunaj-Reka. To državno cesto so temeljito popravili v letih 1720-1723, do leta 1730 pa so bila dela zaključena.
V okviru tega urejanja državne ceste so speljali cesto zopet skozi Črnuče in zgradili most čez Savo v bližini starega rimskega mostu. Cesta se je vila zopet po stari rimski trasi.
Most je bil zgrajen leta 1724.
Na spodnji veduti vidimo na črnuški strani neko zgradbo. To je kapela ob črnuškem mostu čez Savo, za katero pa imamo podatek, da so jo kranjski stanovi zgradili leta 1727. Francescu Robbi pa so naročili izdelavo kipa Janeza Nepomuka. Kapelico so morali leta 1864 zaradi poškodb podreti. Svetnikov kip se je ohranil in je danes postavljen v niši cerkve sv. Florijana v Ljubljani.
Kako je izgledal črnuški most in kapelica, lahko vidimo na veduti Ferdinanda Runka iz leta okoli 1800.
Celo boljša reprodukcija kot je bila dodana prvotno v tekst
Ferdinand Runk (risar), Josef Eder (1824) (založnik), Karl Postl (grafik)
iz zakladov Narodnega muzeja Slovenije
Še fotka kipa Janeza Nepomuka...
Fotografije teh žebljičkov pa nimamželezocestnik napisal/-a:Junija 1730 je popotoval čez naše kraje nemški popotnik Johann Georg Keyssler, tudi čez črnuški most.
Za spomenik v kapelici je zapisal:
"Na spomeniku, ki je postavljen na drugi strani mostu, je opaziti bel marmornat kip sv. Janeza Nepomuka na podstavku iz rdečega in belega marmorja, na katerem stoji lep relief smrti tega svetnika."
Za nas pa je zanimiv še dodaten zapis v Keysslerjevi knjigi, ki je izšla leta 1751 v Hannovru:
"Črke napisa so izdelane iz pozlačenega brona, pritrjene pa so z majhnimi žeblji. Kmetje pa so jih veliko pokradli, saj so mislili, da so zlati."
Izgleda, da so vse pokradli
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
Tako veliki tisti žebljički niso bili
Tegale so zabili v prag, ko sta prišli skupaj Central Pacific in Union Pacific ...
Kaj takega?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Črnuški most
Uuuu zanimivo Ti samo nalagaj kokr te je volja. Jaz bom vse z veseljem pregledu
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
O:11500
Kljub temu, da je to zgodba o cestnem mostu, je tudi železniška. Seveda je sedaj uboga, ker nima fotografij
Ampak vseeno. Še dobro se spomnim, ko se je saniral črnuški cestni most, smo z avtomobili vozili nekaj časa (mesec ?) po....železniškem mostu
No, pa vseeno nadaljujmo temo...
Nemci so proti koncu vojne bežali in še rušili za sabo...
Tudi železniški črnuški most...
Levobrežni del glavnega nosilca je že podprt, sedaj se pripravlja koza za dvig desnobrežnega dela glavnega nosilca...
pogled še z druge strani...
Ali je kakšna fotografija z okolico na razpolago, da se orientiramo?
Je...
Kaj pa je to za ena železniška proga pod hribom
Ali so naredili obvozno progo
Ali je še kakšna fotografija onega drugega, celega mostu?
Je...
Vagon na cestnem mostu
Pa to je cestni most s še celimi stebri s kroglami....
Ja, temi
Kljub temu, da je to zgodba o cestnem mostu, je tudi železniška. Seveda je sedaj uboga, ker nima fotografij
Ampak vseeno. Še dobro se spomnim, ko se je saniral črnuški cestni most, smo z avtomobili vozili nekaj časa (mesec ?) po....železniškem mostu
No, pa vseeno nadaljujmo temo...
Nemci so proti koncu vojne bežali in še rušili za sabo...
Tudi železniški črnuški most...
Levobrežni del glavnega nosilca je že podprt, sedaj se pripravlja koza za dvig desnobrežnega dela glavnega nosilca...
pogled še z druge strani...
Ali je kakšna fotografija z okolico na razpolago, da se orientiramo?
Je...
Kaj pa je to za ena železniška proga pod hribom
Ali so naredili obvozno progo
Ali je še kakšna fotografija onega drugega, celega mostu?
Je...
Vagon na cestnem mostu
Pa to je cestni most s še celimi stebri s kroglami....
Ja, temi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
O:11700
Ali lahko še en pogled na cestni most?
Lahko. Z železniškega mostu...
Malo bliže?
Še bliže?
Ali lahko še en pogled na cestni most?
Lahko. Z železniškega mostu...
Malo bliže?
Še bliže?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
O:11800
Poglejmo, kaj se dogaja na cestnem mostu
Menda se je nekaj "zataknilo"...
Fantje, dajmo, potisnimo malo...tudi nam se morajo vrteti kolesa
Pogled v smeri Ljubljane...
Poglejmo, kaj se dogaja na cestnem mostu
Menda se je nekaj "zataknilo"...
Fantje, dajmo, potisnimo malo...tudi nam se morajo vrteti kolesa
Pogled v smeri Ljubljane...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Črnuški most
Zanimivo. Obstajajo še kašne starejše slike? Ali pa mogoče tudi slike proti ježici ali črnučam iz teh časov?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
O:11900
Da zaključimo zadevo...
Iz prejšnjih strani...samo toliko, da se spomnimo, da je zadevo obdelal že Karel Rustja...
Še zadnja iz serije fotografij z dne 10.7.1945...
Da zaključimo zadevo...
Iz prejšnjih strani...samo toliko, da se spomnimo, da je zadevo obdelal že Karel Rustja...
železocestnik napisal/-a:železocestnik napisal/-a:To zadnjo varianto smo že obdelali, ko so si zaželeli nov skupen most ob pripravah na graditev kamniške proge leta 1889.železocestnik napisal/-a:Iz Ježice v Črnuče danes peljeta dva mostova: cestni in železniški.
Vendar zadeva ni čisto črno-bela. Eden kot drugi sta že menjavala vlogo, pa tudi čas je bil, ko so želeli, da bi bil samo eden za oboji promet.
Ostala nam je še menjava vlog.
V prejšnjem "nadaljevanju" smo prišli do porušitve železniškega mostu čez Savo. Cestni most pa je bil uporaben za srednje težki promet.
Na kamniški progi in nemški obvozni progi Črnuče-Laze je zaradi porušenih mostov v Črnučah in Lazah, ostalo "ujetih" okoli 600 vagonov.
Železnica pa je imela veliko pomanjkanje vagonov in ni mogla sproti odvažati pomoč UNRA iz Trsta. Starejši člani foruma bi še morali vedeti, kaj je bilo v teh UNRA paketih...
PREKO CESTNEGA ČRNUŠKEGA MOSTU SO POLOŽILI TIRNICE IN PREPELJALI VAGONE V LJUBLJANO IN POTEM V TRST.
vir: Karol Rustja: Ob stoletnici kamniškega vlaka, Kamniški občan,11.2.1991
Fotografija potrjuje navedbe Karola Rustje v Kamniškem občanu...
Fotografija je bila objavljena v knjižici "Ob 100-letnici posvetitve župnijske cerkve na Črnučah".
Še zadnja iz serije fotografij z dne 10.7.1945...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9513
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Črnuški most
Okmod napisal/-a:Zanimivo. Obstajajo še kašne starejše slike? Ali pa mogoče tudi slike proti ježici ali črnučam iz teh časov?
Ježica in Črnuče se piše z veliko začetnico
Sicer jih spregledam
Iz knjige o ateljejskem fotografu Petru Lampiču, ki je imel atelje v Stožicah in je bil rojen na Črnučah:
Stoletje tisočerih svetlob; Ateljejski fotograf Peter Lampič, Ljubljana 2010 (Naklada 300 izvodov, cena 20 €)
Pogled proti Stožicam in Ježici...
Lepo je viden cestni most in dovozna cesta k staremu, lesenemu mostu ter kamniti podpornik mostu.
Podpornik in nasip ceste še danes ohranjen, vendar je zaraščen, na nasipu ceste pa je sedaj parkirišče za avtodome in prikolice.
Cesta je potekala za gostilno, danes avto šolo.
V bližini tega mostu je bil tudi star, rimski most (glej začetek teme).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Črnuški most
Kako je bilo lepo vcasih tam okoli, vse nekako odprto in pregledno. Sedaj pa zanemarjeno in zarasceno. Skoda
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Črnuški most
Res je, tako grdo je vse skupaj danes. Pa naj bi denar in razvoj prinesla same dobre stvari. Mislim, da je bilo ljudem v tistem času dosti lepše živeti na tem območju...
Re: Črnuški most
Tudi tukaj je žal marsikateri material šel v digitalni nepovrat. Na obeh koncih cestnega mosta sta identični tabli z nekaj zgodovine, žal sta pritrjeni na ograjo in bolj pri tleh, tako da sta slikani pod kotom in posledično nekoliko popačeni. Upajmo, da bo ta strežnik zdržal kaj dlje....
Najprej tabla na ježiški strani:
Še tabla na drugi (črnuški) strani kot dokaz, da sta res identični:
Najprej tabla na ježiški strani:
Še tabla na drugi (črnuški) strani kot dokaz, da sta res identični: