20 novih e. lokomotiv.

Debata okoli voznega parka
Odgovori
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 98
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Dobro mislim Italija ni ravno Lihtenštajn, da bi bila že 1 lokomotiva dovolj, verjetno jih rabijo nekaj sto, če ne tisoč... Govoriti, da za kaj takega ni nihče zainteresiran me pa malo čudi. S čim pa torej Italijani vozijo, bi se dalo tam priti kako zraven?
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Za Luksemburg dobiš lokomotivo takoj. Traxx tam že vozi, Vectrona pa dobiš po želji. Težava Traxxa tam je lahko, če bi bila programska oprema tako drugača, da bi jo lahko Avstrijci zavrnili. V Avstriji so trenutno dovoljene samo določene verzije.

Italijani vozijo s tistim, kar so proizvedli pri njih doma. 402b, 403 in 464. Zgodba je zelo podobna francoskim Astrid. Leta in leta so vozile, pa so šele po 10 letih izvedli obvezen test za potniške vlake... Sicer pa ni tuje lokomotive, ki bi lahko v Italiji vozila več kot 160 km/h. Še Taurus nima odobrenih vseh funkcij in moraš Simensa pooblastiti za testiranja.

Sem ti pa napisal. Siemens dela migracijo lastnega sistema, Alstom pa je tukaj na clijni črti. Zelo nestabilni Bombardier EbiCab menjuje za Onvio. Vse to enostavno terja novo evropsko odobritev. Potem pa še odobritev po država, če imajo odprte točke v podsistemih. Nihče se ne bo zagrabil za štiri lokomotive. Če bi pa kupil štiri, ki bi imele paket, ki je že na trgu, pa težav sploh ne bi bilo. LocoItalia iz Italije, je letos lahko kupil samo enega (1) Vectrona, z že aktualnim paketom. Lahko pa ti poveš kje je potem problem? Najlaže je reči da ne verjameš, nekaj povsem drugega pa je, če ti osnove razloži inženir za testiranje lokomotiv.

Za Lihtenštajn pa veljajo avstrijska pravila.
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 98
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a andro43 »

A te italijanske pa nimajo odobritve za tujino? Pač razmišljam, če je Italija tak problem, da se starta z nečim, kar v osnovi ustreza Italiji in potem doda proizvajalec še kaj manjkajočega...
Sicer očitno se je proizvodnja zaključila že nekaj let nazaj, tako da ne bo nič (kolikor sem videl na wikipedii).
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Če razmišljaš, potem lahko razmišljaš v samo dveh smereh:
- Poglej italijanski trg in kaj se tam vozi, če želiš sodelovati. Namig. Klasik ni več. Zakaj je tako, sem že večkrat napisal. Primer tukaj SBB.
- Vozi sam kot SNCF. ÖBB sam preko RCI vozi zelo malo vlakov, večinoma si strojevodje sposoja od TI in Trenord, odvisno od regije teh dveh prevoznikov. Trenord, ki je bolj prijazen, v Furlaniji nima pristojnosti. Niti njihovi strojevodje ne smejo na AV, ker niso šolani.

Ne vem kaj ima sedaj v načrtu SŽ, ampak že ob nakupu Taurusov so omenjali Bologno, Italijani pa so čez noč RS4 zamenjali za SCMT in SŽ je obstal na mestu. Sedaj bi očitno radi, da proizvajalec dela za njih (kar je splošni trend na trgu), ampak štiri lokomotive s paketom, ki ga nima še nihče, pri monopolu ne bo delovalo...

Nobena italijanska lokomotiva ne sme oziroma ne more več čez mejo.

Kaj preostane PP-ju sedaj? Bolj malo. Zaenkrat pozabiti na Italijo in Srbijo, ter v prihajajoči razpis za IC garniture najprej v tržni posvet in noter dodati Italijo, dobro bi bilo tudi še Avstrijo. Malo drzna poteza, ampak ne nujno slaba. Morda bi Hitachi tako prodal mini Frecciaroso 230 km/h, ki je že bila v glavah TI. Težava bi pa lahko bila spet količina, zato najprej tržno posvetovanje, da se izbere čimbolj serijski model.
Želejene lokomotive? Zaenkrat sta dve opciji. Dolgoročni najem z možnostjo odkupa, ponude bi moralo zaradi vsesplošnega upada tovora sedaj več, ali pa neprestano ponavljati nov razpis, kjer se bo potrebno odločiti kaj z Italijo.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 798
Pridružen: 11.04.2014, 20:36
Kraj: Freilassing

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Kaj preostane PP-ju sedaj? Bolj malo. Zaenkrat pozabiti na Italijo in Srbijo, ter v prihajajoči razpis za IC garniture najprej v tržni posvet in noter dodati Italijo, dobro bi bilo tudi še Avstrijo. Malo drzna poteza, ampak ne nujno slaba. Morda bi Hitachi tako prodal mini Frecciaroso 230 km/h, ki je že bila v glavah TI. Težava bi pa lahko bila spet količina, zato najprej tržno posvetovanje, da se izbere čimbolj serijski model.[/quote
Neke dosti izbire ni ali pa ve pri Stadlerju povprašajo glede Giruna
Olalala
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 03.06.2022, 14:34

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Morda malo laično vprašanje, ampak če se lokomotive za Italijo rabi verjetno izključno za to eno Emoni na dan, kaj je narobe z obstoječimi?
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 807
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a trocken »

Olalala napisal/-a: 28.01.2025, 14:06 Morda malo laično vprašanje, ampak če se lokomotive za Italijo rabi verjetno izključno za to eno Emoni na dan, kaj je narobe z obstoječimi?
Narobe je z obstoječimi samo to :D , da ne smejo v Italijo. :D
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 807
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a trocken »

Olalala napisal/-a: 28.01.2025, 14:06 Morda malo laično vprašanje, ampak če se lokomotive za Italijo rabi verjetno izključno za to eno Emoni na dan, kaj je narobe z obstoječimi?
Narobe je z obstoječimi samo to, da ne smejo v Italijo. :D
610-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 65
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

Olalala napisal/-a: 28.01.2025, 14:06 Morda malo laično vprašanje, ampak če se lokomotive za Italijo rabi verjetno izključno za to eno Emoni na dan, kaj je narobe z obstoječimi?
verjetno je v planu še kaka nova linija, dvomim da bi kupovali 4 lokomotive za en vlak
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4195
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

610-101 napisal/-a: 28.01.2025, 21:18
Olalala napisal/-a: 28.01.2025, 14:06 Morda malo laično vprašanje, ampak če se lokomotive za Italijo rabi verjetno izključno za to eno Emoni na dan, kaj je narobe z obstoječimi?
verjetno je v planu še kaka nova linija, dvomim da bi kupovali 4 lokomotive za en vlak

Mopedi bodo počasi vsi zreli za kasacijo (oz. so že dolgo). Kar pomeni, da bi PP na srednji rok imel samo te (nove) 4 lokomotive za vleko vseh klasik. Če računajo samo na 1/3 rezerve (ena lokomotiva na servisu) to pomeni največ 3 kratke linije ali pa ena daljša (ko je na poti sočasno par vlakov, ki sicer vozita v nasprotni smeri).
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2650
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: 28.01.2025, 21:44 Mopedi bodo počasi vsi zreli za kasacijo (oz. so že dolgo). Kar pomeni, da bi PP na srednji rok imel samo te (nove) 4 lokomotive za vleko vseh klasik. Če računajo samo na 1/3 rezerve (ena lokomotiva na servisu) to pomeni največ 3 kratke linije ali pa ena daljša (ko je na poti sočasno par vlakov, ki sicer vozita v nasprotni smeri).
Glede na to, koliko klasik je/bo sploh ostalo, so 4 lokomotive povsem dovolj. V centru planiranja je itak Emona, ki pa glede na vozni red porabi samo eno lokomotivo in ne dveh. Vse ostalo v smeri Gradec gre na Flirte ali kasneje tudi na Mireo kot del IR Drau-Mur linije. V smeri Beljak - Dobova vozijo ÖBB lokomotive. Če se slučajno še zares zgodi, da Citadello prevzamejo Madžari in vlečejo z Astrid do Ljubljane, potem poleg Emone ostane le še nekaj malega dela za našo četverico (Drava, Retro Istria, EN Bratislava - Split...).
Re 4/4 napisal/-a: 28.01.2025, 11:26 Želejene lokomotive? Zaenkrat sta dve opciji. Dolgoročni najem z možnostjo odkupa, ponude bi moralo zaradi vsesplošnega upada tovora sedaj več, ali pa neprestano ponavljati nov razpis, kjer se bo potrebno odločiti kaj z Italijo.
Mogoče pa z neprestanim ponavljanjem razpisa dočakamo odobritev Griffina 200... (tiha skrita želja.)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4195
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 29.01.2025, 5:32 Glede na to, koliko klasik je/bo sploh ostalo, so 4 lokomotive povsem dovolj.

Hmmm ... kaj se je pa zgodilo z onim razpisom za garniture klasičnih vagonov? Ali ni bil osnovni namen dobiti 4 garniture vagonov ... najbrž od tod številka lokomotiv za PP.

Sicer pa nikjer ne piše, da ne bi mogli klasik v smeri Beljak-Zagreb voziti tudi SŽ PP ... če/ko bodo enkrat prišli do klasičnega voznega parka, ki bi bil na nekem nivoju.
LP, Metod
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 29.01.2025, 5:32
Mogoče pa z neprestanim ponavljanjem razpisa dočakamo odobritev Griffina 200... (tiha skrita želja.)
Kolikor sem na kratko debatiral s Poljaki, Newag niti garnitur ne želijo prodajati v Evropi, ne vem zakaj bi na področju lokomotiv sedaj konkurirali Siemensu? Čigav sistem že imajo gor? Točno. Siemens Trainguard. Dobro, sej Griffin zgleda da nekaj obeta, ampak ne verjamem da bodo odšli iz naročja mame poljski trg. Že tako zamujajo z dobavo, odobritev v Nemčiji in Avstriji pa še ni na vidiku.
PKP bo imel tri razpise, kjer bo Newag ostal brez posla. Dvopodni in enopodni za 200 km/h, ter 250-300 km/h. Pa se bo spet ponovila zgodovina poroke, ki ne deluje, kot je bila, Alstom-SNCF. Sicer ima Newag še atribut v Dragonu, ampak to je pa druga zgodba.
mkx napisal/-a: 29.01.2025, 7:35
Hmmm ... kaj se je pa zgodilo z onim razpisom za garniture klasičnih vagonov? Ali ni bil osnovni namen dobiti 4 garniture vagonov ... najbrž od tod številka lokomotiv za PP.

Sicer pa nikjer ne piše, da ne bi mogli klasik v smeri Beljak-Zagreb voziti tudi SŽ PP ... če/ko bodo enkrat prišli do klasičnega voznega parka, ki bi bil na nekem nivoju.
Tisti razpis je v fazi pogajanj. Osnovni namen teh vagonov je bil, da bi jih vozili čez mejo in jih potem drugi dajali na svoje vlake, ter vozili kot en vlak nekam daleč. Pa je bila to teorija. Kam bodo dejansko dali te vagone, se bodo že zmenili z nekom. Bolje imeti na zalogi, kot imeti nič. Potencialnih relacij je dovolj, samo zagato z lokomotivami bo potrebno rešiti.
Pri IC garniturah pa naj ciljajo na Giruno, Pendolino ali mini Hitachi Zefiro, pa so pokrili še Italijo. Pa se tako lahko vrne še Casanova.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2650
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: 29.01.2025, 7:35
Hmmm ... kaj se je pa zgodilo z onim razpisom za garniture klasičnih vagonov? Ali ni bil osnovni namen dobiti 4 garniture vagonov ... najbrž od tod številka lokomotiv za PP.

Sicer pa nikjer ne piše, da ne bi mogli klasik v smeri Beljak-Zagreb voziti tudi SŽ PP ... če/ko bodo enkrat prišli do klasičnega voznega parka, ki bi bil na nekem nivoju.
Predvidenih je bilo 5 fiksnih garnitur vagonov, in razpis je bil napisan vse v smer InterJeta. Potem pa se je prijavil samo Magyar Vagon in zdaj je že jasno, da bomo dobili nekaj v obliki madžarskih IC+ vagonov, torej klasične vagone in ne fiksno spetih. Tako bodo vagoni lahko vozili praktično kamorkoli. Prostora za uporabo je veliko: Emona, Citadella, Sava itd. Samo preštej koliko Bl jajc še vozi okrog, in to v mednarodnem prometu na vlakih, ki jih SŽ označujejo kot EuroCity #-o . Teh 12 klimašev kolikor jih imamo, so po občutku več v delavnici kot v prometu, sploh Mimara vagoni.
Re 4/4 napisal/-a: 29.01.2025, 9:30 Pri IC garniturah pa naj ciljajo na Giruno, Pendolino ali mini Hitachi Zefiro, pa so pokrili še Italijo. Pa se tako lahko vrne še Casanova.
Huh, si pa visokoleteč. Dovolj je že Hitachi Masaccio v IC verziji, kot ga ima Trenitalia. Se mi zdi da je utopično pričakovati kaj več pri nas.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 29.01.2025, 9:58
Huh, si pa visokoleteč. Dovolj je že Hitachi Masaccio v IC verziji, kot ga ima Trenitalia. Se mi zdi da je utopično pričakovati kaj več pri nas.

Tudi če greš en rang nižje, pa IC jemlješ samo kot notranjo opremo, smo spet pri istih proizvajalcih.
Alstom Coradia, Hitachi Masaccio, Stadler Flirt. Vsi trije tudi dobro poznajo Italijo. Siemens itak nima nič, ostali so pa daleč zadaj.
Odgovori